stian90_2 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Heisann, nå skal jeg fortelle om mitt lille eventyr jeg ikke skjønner noe av.. Jeg har min stasjonære pc som et koblet til nettet via kabel, den får ip adresse, men kommer ikke ut på nett, den får heller ikke vist router siden, så lokalt nett fungerer heller ikke. Så jeg begynnte og misstenke at det var noe galt med nettverkskabeln, neida, satt den i laptopen, fungerte som ei kule, javell, rart. Men den andre ubuntu pc en til pappa er jo koblet til nett, så er ikke noe feil i routern heller. Ok, da er det noe galt med nettverksnnstillingene på ubuntuen tenkte jeg, men jeg hadde ikke tid til og ta dette, og tok med pc en på lan til en kompis for og se på det, der fungerte alt plutselig, Så jeg undret litt, men la ikke no i det. Da jeg kom hjem var det like ille igjen. Får ip adresse ( samme bestandig utrolig nok ) Burde vel nevne at problemet begynnte etter at jeg innstalerte VMWARE. Har prøvd og endre alle innstillinger der også, og sette nettverk til "host" only. Ingen forandring.. Så noen tips til hva jeg kan gjøre ? Eller hva som er problemet ? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Prøv å stoppe servicen til VMWare og se om det funker da. "sudo /etc/init.d/vmware stop" skal funke på ubuntu, tror jeg. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Æ vil skrik.. Æ slit me et problem i 3 daga, så kommer en supersmart fyr og løser det på kvanta null.. Tusen takk for all hjelp.. Skjemmes faktisk litt over meg selv, at jeg ikke tenkte på det. Men jeg trodde vel kanskje ikke at noe av vmware startet med PC-en, men kun gjorde det da jeg startet programmet. Men men.. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 VMWare gjør mye rart. Er heldigvis ikke så vanskelig å starte/stoppe den servicen manuelt når man trenger å bruke det. Løste et lignende problem her om dagen på samme måte, også forårsaket av VMWare, hvor "vmblock"-modulen gjorde så USB-lagringsenheter (minnepinner, mp3-spilleren etc) ble frakoblet etter et par minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå