ca119 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Tror du denne laptopen duger til å flashe Microprosessorer??? De har jo hverken SERIEPORT eller PRINTERPORT lengre! Så en USB-RS232 eller USB-LPT adapter er vel nødvendig? Jeg skal også begynne å leke med AVR nå! Bestillte meg to ATtiny26L fra ELFA nå. Skal prøve meg på en minilogger http://www.ganzfix.de/MiniLogger/ Men jeg vil måle strøm/spenning på mitt solarpanel .... ca 21V/ 2A ... Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Det skal fungere greit med usb->rs232, jeg har aldri brukt det i sammenheng med AVR, men har brukt det i jobben til å flashe firmware på en pakkemaskin, å det fungerte utmerket det. Selv kjøpte jeg med en mkiiISP istedet for en overgang til comport, har hatt litt problemer med å bruke den sammen med STK500, men det fungerer bra å kople den rett på chippen, slik den er egnet til. Prosjektet du linker til så ganske heavy til å nygenynning, men du har jo koden ferdig klar der. Koden er skreve i bascom, noe jeg har null erfaring med, men det var linket til en kompilator der så jeg, så du kan jo teste =) Jeg driver i det små å mekker sammen en side der jeg skal legge ut AVR-stuff, dere må værsågod være med å bidra. Siden er egentlig en wordpress blogg, men tenker det skal fungere greit til å legge ut ting, dere kan ta en titt. avr.eldrsky.net Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Det skal jeg gjøre. får min laptop i dag så da begynner kodingen igjen, alt jeg klarer å lage skal jeg legge på siden din og. =) Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Nice =D Skal skrive litt om prosjektene mine jeg også, det ligger bare slengt rundt som .asm og .jpg filer akkurat nå Skal også prøve å få til slik at man kan ha flere brukere på siden, så dere får deres egen bruker =) EDIT: kontakt meg om du ønsker bruker på siden, jeg vil ikke at hvem som helst skal kunne lage brukere, da det er lettere å få spam, eller folk som bare er ute etter å drive faen. Legg med email adresse og ønsket brukernavn når dere kontakter =) Endret 4. desember 2007 av Firesky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå