S.M. Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Skulle skifte til vinterdekk i dag da jeg kom på jeg hadde kjørt på en spiker. Dekkene er såpass nye at det blir dumt å kaste dem. Har hørt om dekkplugg og lure på om det holder til dekka blir slitte? og må dekka av felgen for å lappe på den måten. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Bumper denne.. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Mener at disse skal holde til dekke er slitt, men er ikke sikker Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 stikk til en dekk-forhandler og få hullet tettet igjen, dette holder leeeenge. Broren min gjorde det for noen år siden, dekket var fortsatt tett når han solgte bilen for noen dager siden. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 ja det holder tett. Du har 2 typer(som vi bruker) 1. Du dytter inn en gummi/tjære/tyggis lingnende klump fra utsiden. Dette er gjort på 10 sekunder. 2. Ta av dekk og lapper fra innsiden. litt dyrere, men reprasjonen er godkjent og lovlig i forhold til nr.1 Det er ikke lov og lappe på siden av dekket. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Er lov å reparere skader i veggen av dekket, men da må man som oftest også vulkanisere. Det er også meget strenge regler for hvor store skader man har lov til å reparere. Dette gjelder forøvrig også for skader i dekkets bane. Eksempelvis er det minimalt som er tillat ang. W- og Y-dekk. "Makker" (utvendig plugging) er, som nevnt over, ikke godt nok. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Fikk et dekk-verksted til å lappe det. Dem bårret hull og limte godt på en plugg fra innsiden og balanserte den. 300 kr kostet det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå