Svish Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hvordan kan jeg generere dato for ATOM med php? Jeg har datoer fra mysql i Y-m-d h:i:s, eller hva det nå er. Og i en eksempel sak jeg har funnet så er det tags som ser ut så her: <updated>2003-12-13T18:30:02Z</updated> Og jeg lurer litt på om det er bare å kjøre det rett igjennom omtrent, eller om de T og Z der har noe spesielt å si med tidsoner eller noe sånt... Noen som vet? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Hvis du leser standarden for atom (RFC4287) finner du kjapt ut at T (som må være stor) skiller dato og klokkeslett. I tillegg finner du ut at Z (som også må være stor) tilsier at det ikke er noen tidssone i det heltatt. Red.: 5000. posten min Endret 6. november 2007 av Ernie Lenke til kommentar
Peter Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) T skiller bare dato og klokkeslett såvidt jeg vet, mens Z står for Zulu som vil si nullavvik fra fra standard tidssone (Som er samme som GMT). Norge ligger èn tidssone foran, så istedenfor Z skal du skrive +01:00 Eks.: 2003-12-13T18:50:00+01:00 (ca tidspunktet da jeg postet dette) Endret 6. november 2007 av Peter Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Se litt på date og konstanten DATE_ATOM. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Ga litt mer mening nå ja. hehe. Takker og bukker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå