Gå til innhold

Trøbbel m Msi Kt3 ultra2


zexs

Anbefalte innlegg

Hmm, håper noen har noen ideer omkring dette problemet:

Har kjøpt ny Hardware. Msi Kt3 ultra2 r , 512mb 2700 ddr Twinmos ,

Xp1800 Tbred , Wd 80 gb ata/100 og hadde fra før Gainward gf2ti. 300w strømfors. Første oppstart gikk greit. Gikk inn i bios og stilte klokka. Da jeg skulle starte opp igjen ville den ikke. Det vil si den starter men skjermen er svart. D-bracket gir beskjed om at det er no galt m minnet. Har prøvd og bytte slot uten noe resultat. Det samme skjer om jeg skrur på uten minne (i tillegg kommer en pipelyd). Jeg mistenker hovedkort?

Er veldig takknemmelig for alle svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det et langt piiiip , eller et kort pip ?

Hvis det er et langt piiiip , høres det ut som strømforsyningen , ( det skal som regel komme et kort pip ved oppstart ) . Hvis du har sjekket minnebrikker , ( satt inn en av gangen ) og skjermkort og ikke finner feil på disse , kan det høres ut som om det er en defekt brikke på HK. Vær forsiktig med statisk el. og bruk jordingsarmbånd.

Lenke til kommentar

Hmmm.... høres ut som samme problemet som jeg hadde to ganger på rad. Først med et kt3ultra-aru, så med kt3ultra2.

 

Fikk tre korte bip plutselig en dag når jeg startet maskina, uten at jeg hadde fiklet med hardwaren på dagesvis. D-bracket viste feil med minnebrikken, eller at denne ikke var satt skikkelig ned i sporet. Fikk imidlertid samme resultat fra hovedkortet uansett, og jeg byttet ut ALLE komponentene i tur og rekkefølge (minne, cpu, psu, gpu, lan, lydkort).

 

Fikk nytt på garantien og alt har funket greit siden, med unntak av to episoder:

 

Koblet til en skriver via LPT1 porten, og da jeg starta maskina fikk jeg samme feilmelding som tidligere: tre korte bip, røde lys på d-bracket og "feil på minnebrikken".

Jeg burde selvsagt levert faenskapet inn igjen og krevd et hovedkort av et annet merke, men i stedet tenkte jeg som følger: hva var det siste jeg gjorde før ting skar seg? jo jeg koblet til skriveren. Kan det være noe dårlig kontakt? Verdt et forsøk: jeg vrikket lett på skriverporten på kortet.

 

Dette er selvsagt en helt surrealistisk idiotisk ting å gjøre siden det tilsynelatende ikke har noe med problemet å gjøre...men det funket.

 

Problemet oppstod igjen noen uker etterpå, jeg vrikket litt på skriverporten og maskina startet igjen.

 

Fullstendig voodoo selvsagt. Skikkelig rart, men det funket for meg.

 

Første råd er selvsagt å bare levere dritten tilbake og få et hovedkort av et annet merke.

Lenke til kommentar

*****

3 Beeps: Base 64K RAM failure

 

There is a failure of some sort within the first 64 KB of system memory

 

Diagnosis: The first bank of memory probably has a bad memory chip in it somewhere. It is possible that there is a failure related to the motherboard or a system device as well.

*****

(fra - http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/ami.htm)

 

...det skal legges til at du får disse tre bipene hvis du starter opp maskina di UTEN minnebrikke i...

Lenke til kommentar

Du har vel ikke et ekstra skruefeste stående igjen på hovedkort-plata vel? Som lager en ørliten kortslutning? Har gjort dette selv, og vet andre som har gjort dette etter å ha satt inn KT3-Ultra2 når det stod et annet kort i kabinettet tidligere.

 

Reidar

Lenke til kommentar

Jeg har hatt kt3 ultra2 og må si at dette er et veldig bra kort, har vært storfornøyd med brukervenneligheten på det og ytelsen er ikke vekke den heller, kjørte det på slutten med en xp 2700+ og det gikk kjempebra.

Som nevnt ovenfor

-Prøv og reset bios (eller cmos som det egentlig heter) som du gjør med en jumper ved siden av batteriet, bare se i manualen hvordan du gjør det.

-Ta også og sjekk ALT av ting som er koblet til hk inkludert pcikort og ide kabler for dårlig kontakt på et hk kan gi utslag på de merkeligste måter.

Var utefor en gang at en dårlig floppykabel gjorde at maskinen ikke fant hd med oppstart.

-Prøv også og plukk hele pcen fra hverandre og monter den sammen igjen, kan også hjelpe

Lykke til! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...