Martin-sama Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Hei! Har nå et prosjekt i naturfag på skolen, det er et ernæringsprosjekt. Klassen ble delt i fire grupper, ettersom hva slags mat/drikke de skal få i seg i tre døgn. Jeg var så heldig at jeg kom på frukt og grønt, jeg skal så godt jeg kan prøve å kun spise frukt og grønnsaker fram til fredag, og kun drikke vann og juice. Klarer meg greit foreløpig, men begynner å bli ganske sulten, og dette er dag 1 Noen som har tips til hva jeg kan lage av mat som kun inneholder frukt/grønt? Det er lov med smakstilsetninger, men ikke tilbehør som f.eks brød. Setter pris på hjelp! Endret 6. november 2007 av Martin-sama Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Lag en wok, en salat, en kålrabibiff med tilbehør(faktisk utrolig godt), vegetarlasagne. Vegetartaco. Masse enkle og gode eksempler. Et konkret et: -Kok pasta. -Stek grønnsaker(f.ek: squash, aubergine, paprika, løk, sopp... Brokkoli er rikt på C-vit) Bønner eller erter er gode kilder til protein i en vegetarrett. Bruk f.eks tomatbønner her. -Ha tomatpure/tomatjuice over grønnsakene. Kok inn litt. Salt, pepper og litt basillikum. -Ha pastaen i porsjonsskåler, fordel så grønnsaksblandingen over pastaen. Server med stekt baguette/brød og plantemargarin. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Åh, det hørtes ganske så godt ut! Men kan ikke spise pasta eller brød.. Kornprodukter er ikke lov. Men fant en oppskrift på en gulrotsuppe, og nå driver jeg og steker noen poteter med no krydder Men takk for tipset, fikk lyst til å prøve det ut en annen gang Lenke til kommentar
synsing Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Kjøp inn en haug med forskjellig frukt (eple, banan, kiwi, mango, melon, pære, klementiner osv) og lag en gigantisk fruktsalat til kvelds! Hvilke andre grupper ble klassen delt inn i? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Hehe, det har jeg tenkt til, Har allerede kjøpt en del! Klassen ble delt inn i : 1. Frukt og grønt 2. Melk og Kornprodukter 3. Kjøtt og Fisk 4. Junk Food Prosjektet er for at vi skal merke hvordan det er å ha et veldig ensidig kosthold, der moralen er at man burde ha et variert Ganske interessant prosjekt egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå