MooseOnTheRun Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hei! Jeg har en ekstern harddisk også skulle jeg gjerne lagd en partisjon til på 10GB som var FAT32. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Da (forutsetter windows XP) går du i enhetsbehandling og diskbehandling, så finner du disken der og opprett/fomater en ny partisjom. Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 kan du si hva det heter på engelsk beklager men fant det ikke selv...Takk for svar hvertfall! Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Start-run-diskmgmt.msc Har du data på disken får du bruke denne løsningen. http://www.hardware.no/artikler/programvar...s_gparted/44713 Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Har masse data på harddisken som jeg ikke kan miste ja. Laster ned iso filen og mounter den med daemon tools men når jeg skal "spille" av cden i min datamaskin får jeg bare opp mappene på cden...boot, syslinux og gparted... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Har masse data på harddisken som jeg ikke kan miste ja. Laster ned iso filen og mounter den med daemon tools men når jeg skal "spille" av cden i min datamaskin får jeg bare opp mappene på cden...boot, syslinux og gparted... Noen som kan hjelpe?Les hva som står på hjemmesiden til gparted. Der står det hvordan den skal brukes - det er ikke meninga den skal kjøres via windows. Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 fant ikke noe om det på siden deres, så er det noen som vet om et annet program som kan lage en partisjon? som funker i xp. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Du gjør som følger: Laster ned ISO-fila og lagrer den på disk Brenner ut iso-fila til cd (ikke samme som å brenne filer til cd) Ta backup av viktige filer som ligger på den aktuelle harddisken La cd-platen stå i maskinen og restart Når maskinen nå starter igjen, så skal den starte opp på cd-platen - ikke windows. Hvis det er Windows som starter opp, så må du gå inn i bios-innstillingene og sette opp boot-rekkefølgen slik at den booter fra CD før harddisk Når programmet starter opp, så sier resten stort sett seg selv. Kan du partition magic så skal du ikke ha problemer med gparted Ting du bør lese før du starter: Hva er en Live-CD - Engelsk Hva er BIOS Kortfattet tekst om Gparted, inkludert nyttige lenker til mer info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå