Ove38 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hei, Jeg har fire PC-er i huset som samtidig surfer via Dlink router/modem. Kan jeg på noen måte reguler hastigheten til tre av dem slik at jeg får bedre nedlastnings hastighet enn de andre ? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Normalt så har ikke vanlige hjemmerutere mulighet til å begrense båndbredden. Det er èn måte jeg vet om, og det er med et program som heter netlimiter, men det koster penger. Tror faktisk ikke det finnes alternativ software Har ikke testet programmet selv. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Normalt så har ikke vanlige hjemmerutere mulighet til å begrense båndbredden. Det er èn måte jeg vet om, og det er med et program som heter netlimiter, men det koster penger. Tror faktisk ikke det finnes alternativ software Har ikke testet programmet selv. Da har jeg innstalert NetLimiter 2 Pro Er det noen som vet hvordan jeg nå regulerer hastigheten til tre av PCene i huset ? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Da har jeg innstalert NetLimiter 2 Pro Er det noen som vet hvordan jeg nå regulerer hastigheten til tre av PCene i huset ? Ja, du må installere programmet på alle de tre maskinene du ønsker å begrense netthastigheten til. Dvs 3X kostnad. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Da har jeg innstalert NetLimiter 2 Pro Er det noen som vet hvordan jeg nå regulerer hastigheten til tre av PCene i huset ? Ja, du må installere programmet på alle de tre maskinene ønsker du å begrense netthastigheten til. Dvs 3X kostnad. Det var en dårlig løsning. Det må da finnes software som kan gå inn på alle PCene i nettverket. Jeg bruker fks. NetworkSleuth Version 1.1.3.0 til å snoke rundt på de andre PCene i huset. Endret 7. november 2007 av Ove38 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Om ikke routeren støtter QoS så er det ikke så mye som kan gjøres. Tipper det finnes bra gratis alternativer til netlimiter, kanskje det er noe på sourceforge. Liker selv ikke netlimiter. Bedre med QoS. Om du har en gammel data stående kan den settes opp til routinga med clarkconnect da. Da får du begrenset. Trenger 4 nettverkskort tho ;P Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Om ikke routeren støtter QoS så er det ikke så mye som kan gjøres. Tipper det finnes bra gratis alternativer til netlimiter, kanskje det er noe på sourceforge. Liker selv ikke netlimiter. Bedre med QoS. Om du har en gammel data stående kan den settes opp til routinga med clarkconnect da. Da får du begrenset. Trenger 4 nettverkskort tho ;P "støtter QoS" ? Hvor ser jeg det ? Endret 7. november 2007 av Ove38 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Pleier å søke eller lete i menyene for å sjekke det jeg. Viser seg at routeren din ikke støtter det Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Om ikke routeren støtter QoS så er det ikke så mye som kan gjøres. QOS har ikke noe med hastighetsbegrensing å gjøre, det prioriterer bare trafikk som krever garantert båndbredde som f.eks voip, streaming og sånne ting. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Om ikke routeren støtter QoS så er det ikke så mye som kan gjøres. QOS har ikke noe med hastighetsbegrensing å gjøre, det prioriterer bare trafikk som krever garantert båndbredde som f.eks voip, streaming og sånne ting. Ikke nødvendigvis. I routeren min (wrt54g dd-wrt) kan jeg begrense hver port i QoS Endret 8. november 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå