Fr0ysa Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Hei. Jeg er på utkikk etter en billig bærbar som julegave til en jente på 9 år. Prisen må ligge på rundt 4000-5000 kroner. Ettersom det er snakk om en liten jente er nok en 17" utelukket. Ellers er jeg åpen for alle forslag, men ha i bakhodet at det skal være til en liten jente. Kanskje blir det mest surfing, MSN, YouTube, filmer, musikk og noen lette spill? Liker best HP, men Acer og Fujitsu-Siemens er også bra. Ser for meg f.eks. en HP med en bra prosessor som holder litt, greit med ram (men det kan jo settes inn mer av senere), greit grafikkkort og greit med plass, kanskje en god skjerm. Ellers er det vel ikke nødvendig med altfor mye finesser. Likevel er det nok begrenset hva man får for 4000-5000 kroner, men min oppfatning, uten å ha altfor mye kunnskap, er at en god prosessor er et godt utgangspunkt i en PC. Kort fortalt er jeg selvfølgelig ute etter å finne det beste tilbudet for 4000-5000 kroner. Håper noen vil hjelpe meg, enten med tips om hva slags PC jeg bør kjøpe og hva den bør ha, hvordan jeg kan finne det beste tilbudet, forslag til aktuelle PC-er eller på andre måter. Tusen hjertelig for alle svar Endret 6. november 2007 av Fr0ysa Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Asus F5R, billigeste butikk 4881.-, er det den som gir mest for pengene for øyeblikket? Ok spesifikasjoner for enkel bruk, og bla med webcam, veske og mus. Hvis du greier å gå litt over 5k, så kan kanskje F5R'en anbefales med Intel Core DUo til 5295.- (komplett.no) https://prisguiden.no/product.php?product_id=58846 Har selv kjøpt den billigste jeg fant, FS v5515 ca 4000.- , virker som en helt ok bærbar til enkel bruk. Har også en helt ny litt dyrere Asus, er meget fornøyd med kvaliteten på den. Mvh Endret 6. november 2007 av krbalto Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Denne er vel også ok for pengene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341505 Leveres med 2gb ram. Mvh Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hei. Jeg er på utkikk etter en billig bærbar som julegave til en jente på 9 år. Prisen må ligge på rundt 4000-5000 kroner. Ettersom det er snakk om en liten jente er nok en 17" utelukket. Ellers er jeg åpen for alle forslag, men ha i bakhodet at det skal være til en liten jente. Kanskje blir det mest surfing, MSN, YouTube, filmer, musikk og noen lette spill? Liker best HP, men Acer og Fujitsu-Siemens er også bra. Ser for meg f.eks. en HP med en bra prosessor som holder litt, greit med ram (men det kan jo settes inn mer av senere), greit grafikkkort og greit med plass, kanskje en god skjerm. Ellers er det vel ikke nødvendig med altfor mye finesser. Likevel er det nok begrenset hva man får for 4000-5000 kroner, men min oppfatning, uten å ha altfor mye kunnskap, er at en god prosessor er et godt utgangspunkt i en PC. Kort fortalt er jeg selvfølgelig ute etter å finne det beste tilbudet for 4000-5000 kroner. Håper noen vil hjelpe meg, enten med tips om hva slags PC jeg bør kjøpe og hva den bør ha, hvordan jeg kan finne det beste tilbudet, forslag til aktuelle PC-er eller på andre måter. Tusen hjertelig for alle svar Hvis du har tenkt å slå til med pc i nærmeste fremtid så ville jeg tatt denne. (Demo vare tror jeg) Eller denne, er 1000-lappen dyrere da riktig nok Hadde jeg hatt penger her og nå så hadde jeg tatt Zg'en =) Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Den Acer'en til 4000 (+mva?) : LØP OG KJØP! LØP FORT SOM F...! Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå