TfTm Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg tenkte jeg skulle oppgradere Bios en på min Acer Aspire 5100 men jeg lurte på noen ting først: 1. Akkuratt hva gjør Bios-en og hva blir forbedret hvis jeg oppgraderer den? 2. Dataen kom med XP Media Center versjon og jeg har nå innstallert Vista, kan jeg laste ned XP Bios til dataen selv om jeg har Vista? Unnskyld hvis denne posten er feilplassert, fant ingen annen plass. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Don't change a winning team. Det er da du som bør vite hva du tjener på å oppgradere BIOS? Hvorfor vil du det? Lenke til kommentar
TfTm Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Don't change a winning team. Det er da du som bør vite hva du tjener på å oppgradere BIOS? Hvorfor vil du det? Er helt håpløs på data Fant ut at man kan oppgradere Biosen og lurte på hva det ville si. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Hvis maskinen ikke har problemer, så tjener du ingenting. BIOS er der alle de mest elementære innstillingene blir gjort. Harddiskens type og størrelse, RAM osv. Hvis den fungerer, har du null å hente. BIOS-oppgradering er kun interessant hvis det gjør at PC-en takler større RAM eller noe slikt. Men det er neppe aktuellt? BIOS-oppgradering er en skummel affære, men det var enda verre før. Mange hovedkort gikk rett og slett i stykker fordi oppgraderingen feilet. Endret 6. november 2007 av Kerrigan Lenke til kommentar
TfTm Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Hvis maskinen ikke har problemer, så tjener du ingenting.BIOS er der alle de mest elementære innstillingene blir gjort. Harddiskens type og størrelse, RAM osv. Hvis den fungerer, har du null å hente. BIOS-oppgradering er kun interessant hvis det gjør at PC-en takler større RAM eller noe slikt. Men det er neppe aktuellt? BIOS-oppgradering er en skummel affære, men det var enda verre før. Mange hovedkort gikk rett og slett i stykker fordi oppgraderingen feilet. Dataen min er ganske tregere en da jeg kjøpte den. Men hva skal til for at den kan utnytte større RAM da? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hvis du har oppgradert fra XP MCE til Vista på samme maskin uten å oppgradere noe, er det ikke rart du synes den er treg. For at Vista skal ha god ytelse bør du ha 2 GB RAM. Hvilken BIOS-versjon har du? Hvor mye minne har du? For min del vil jeg si som de andre her, hvis du ikke har problemer med noe på maskinen din bør du ikke oppdatere BIOS. Du trenger ikke oppdatere noe på din maskin for at du skal kunne bruke mer minne, det er det bare å kjøpe. Oppdateringene til BIOS-en din har ikke gjort noe for at du kan ha mer minne innstallert. Lenke til kommentar
TfTm Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Hvis du har oppgradert fra XP MCE til Vista på samme maskin uten å oppgradere noe, er det ikke rart du synes den er treg.For at Vista skal ha god ytelse bør du ha 2 GB RAM. Hvilken BIOS-versjon har du? Hvor mye minne har du? For min del vil jeg si som de andre her, hvis du ikke har problemer med noe på maskinen din bør du ikke oppdatere BIOS. Du trenger ikke oppdatere noe på din maskin for at du skal kunne bruke mer minne, det er det bare å kjøpe. Oppdateringene til BIOS-en din har ikke gjort noe for at du kan ha mer minne innstallert. Bios 2.0 Ram 1gig men det står 896mb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå