asgr Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 KJøpte for en stund siden en ekstra pc for å kun bruke på internett og letter applikasjoner, litt av poenget var at den skulle være stille siden den er koplet på tvèn i stua. Men på hovedkortet så sitter det en liten chipset kjøler som går med 6000 omdr. (tror jeg) og bråker litt. Så spørsmålet er om det skulle bare gå å kople ut denne uten at det skulle gå utover noe? hk er FOX+ N5M2AB-8KRS2H Socket AM2 På forhånd takk... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Du kan godt koble den av, men det er ikke nødvendigvis særlig lurt å la chipsettet stå uten kjøling. Et alternativ til vifte er jo passive kjøleelementer. Men du må passe på at det er plass, det er fort gjort at en chipset-kjøler ikke får plass pga skjermkort eller prosessorkjøler. Chipset kjølere finner du bl.a her. Endret 6. november 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
asgr Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Takk for tips. ja er litt betenklig med å kople den ut ja. forferdelig dumt patent når et så slappt kort fint hadde greid seg med passiv. Men får kanskje kjøpe en passiv, er bare så lat at det er kjedelig å montere.( hovedkort må vel helt ut?) Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Men får kanskje kjøpe en passiv, er bare så lat at det er kjedelig å montere.( hovedkort må vel helt ut?) Kanskje, men det er ikkje heilt sikkert. Eg monterte sjølv ny passiv brikkesettkjølar på mitt MSI K8N Diamond utan å ta ut hovudkortet, men eg trur ikkje du finn framgangsmåten eg nytta meg av i brukarvegleiinga... Eg måtte bruke tong, avbitar, pinsett og skrujern for å klyppe av og få ut dei plastinnfestingane som stod der frå føre og heldt vifta på plass. Så var det berre å presse den nye kjølaren på plass. Uansett, det er ikkje sikkert dette går på alle slags hovudkort, så det bør du sjekke fyrst. Og dette kan gå gale viss ein ikkje er forsiktig, så det gjerast på eige ansvar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå