Deneb Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Denne tråden vil jeg dedikere til grunner til at jeg hater VG og DB. 1. Det er umulig å finne en artikkel uten minst 5 skrivefeil, og minst en feilopplysning 2. De er totalt desorienterte, og gjør feil som selv en 4'åring klarer å se. Eksempel: Les mer om høyre Vil at Frp skal gjøre seg lekre for sentrum Ber statsministeren engasjere seg i Pakistan - Frp-politiker burde fått sparken etter hundeuttalelse Høyre tror ikke på Sponheim Frp-byråd anmeldt etter hunde-sammenlikning Vet ikke VG's politiske redaksjon forskjellen på frp og høyre? Even the name sounds different dumbass! (Dette er ikke politisk rettet, og gidder ikke å lage noen politisk diskusjon ut av det.) Fyll gjerne på med grunner til å hate VG og DB - arbeidsplassen til mesteparten av norges publisitetskåte evneveike befolkning (skulle man tro utifra det som spys ut på papir og på nett). Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Moderator forutsetter at de som mener VG og DB har en misjon i norsk presse får lov å si det, slik at dette kan bli en diskusjon og ikke bare en en enetale. Hvis ikke hører denne ytringen hjemme i Såpeboksen og vil bli flyttet dit, slik det fremgår av reglene for posting her i Politikk og Samfunn. Geir Endret 6. november 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg tror ikke slux skjønner overskriftene han selv viser til Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hater også VG og DB, særlig etter at de begynte å pumpe ut Idol-piss o.l. ut på forsida av nettutgavene. De kan bare brenne begge to. At sånt dump skal være de "viktigste" riksdekkende avisene er bare helt utrolig - landet er for lite. Aftenposten virker litt mer seriøs. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Jeg tror ikke slux skjønner overskriftene han selv viser til Skjønner dem ikke helt sjøl. VG og DB bør vel kritiseres for det og? Endret 6. november 2007 av Mynotir Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Jeg tror ikke slux skjønner overskriftene han selv viser til Ok Deg om det, du kan lete de opp selv, og se at de stort sett ikke har en døyt med høyre å gjøre. Er nok heller en subjektiv journalist som har det litt morro. PS: "Vil at Frp skal gjøre seg lekre for sentrum " var en sak om ett utspill av Erna Solberg, mens: "- Frp-politiker burde fått sparken etter hundeuttalelse" og "Frp-byråd anmeldt etter hunde-sammenlikning" handler utrolig nok om hva overskriften skal tilsi. Hurra! Hater også VG og DB, særlig etter at de begynte å pumpe ut Idol-piss o.l. ut på forsida av nettutgavene. De kan bare brenne begge to. At sånt dump skal være de "viktigste" riksdekkende avisene er bare helt utrolig - landet er for lite. Aftenposten virker litt mer seriøs. Enig! Man skjønner at noe er feil når de har tosiders oppslag (eller mer, bruker å hoppe over den biten - og har i det siste sluttet å kjøpe avisene) om ett tv-program. Gratisreklame noen? Kan ikke de spare seg for driten, lansere en se&hør konkurrent der alt tullet står, og så gi oss en kvalitetsavis, istedenfor å febrilsk prøve å gjøre begge deler i en avis? Oppskriften på en god VG og DB artikkel: Gi et mest mulig feil bilde av en sak i overskriften (gjerne overdramatiser veldig, og trekk slutninger utifra enkeltuttalelser) Drit i ord som kanskje osv Pøs på med noen skrivefeil Pøs på med faktafeil Og legg til ett bilde som spiller på sex. Godt illustrert av en tidligere artikkel der begge nettavisene valgte å bruke ett bilde av kløften til en stakkars "skal vi danse" deltager som illustrasjonsfoto til en artikkel om tv2. Endret 6. november 2007 av slux Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg tror ikke slux skjønner overskriftene han selv viser til Ok Deg om det, du kan lete de opp selv, og se at de stort sett ikke har en døyt med høyre å gjøre. Er nok heller en subjektiv journalist som har det litt morro. PS: "Vil at Frp skal gjøre seg lekre for sentrum " var en sak om ett utspill av Erna Solberg, mens: "- Frp-politiker burde fått sparken etter hundeuttalelse" og "Frp-byråd anmeldt etter hunde-sammenlikning" handler utrolig nok om hva overskriften skal tilsi. Hurra! Alle disse sakene har en relevans til Høyre. I "- Frp-politiker burde fått sparken etter hundeuttalelse" er det intervjuet en person fra Høyre: Byrådsleder Mæland (H) sier til VG Nett at hun ikke vil kommentere sitt eget lederskap i lys av uttalelsene fra Grung. - Hun er i opposisjonen i Bergen og har rett for å mene det hun mener, men jeg har ikke noe behov for å diskutere det med henne, jeg er grunnleggende for ytringsfrihet. Det er viktig for meg å understreke at jeg er lei meg, og at det ikke er byrådets politikk. Så får andre diskutere andre ting, sier hun. Hun sier at bystyret har varslet at de vil stille et mistillitsforslag, noe hun sier de har rett til. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182784 I "Frp-byråd anmeldt etter hunde-sammenlikning" ble anmeldelsen lagt frem av et medlem av Høyre: Anmeldelsen ble levert av Nizar Hirori onsdag, melder bt.no. Hirori er leder av Kurdisk Kulturforum i Hordaland, medlem av Høyre og han sitter i Felles innvandrerråd. - Jeg er sjokkert over at en person som sitter i en maktposisjon kommer med slike uttalelser. Jeg vil be Monica Mæland om at hun fjerner ham. Jeg er redd for hva han kan gjøre med integreringen her i landet, sier Hirori til VG Nett. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182648 Og ja, det er samme Mæland det er snakk om, i og med at det er samme saken Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 (endret) "Jolie spiller moren til monsteret Grendel, altså Grendels mor, som i det opprinnelige «Beowulf» også er et vaskeekte monster. " Dagbladet oppklarer! Endret 19. november 2007 av slux Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Forsidestoff i VG i går var at "fiffen" sender barna sine på samme fest. ok... Kan man anmelde VG for miljøkriminalitet når alt de gjør er å smøre dritt på papir som knapt egner seg som søppel? Endret 20. november 2007 av Leviath Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Kan ikke si jeg hater dem, er ikke på db.no flere ganger om dagen, men de skriver mye svada og med fakta feil. Viker ikke som om jornalistene har gjort noe godt forarbeid og det virker ikke helt gjennomtenkt. Verst syns jeg vg er, så der er jeg ikke så mye inne. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 For å være litt seriøs... Det virker som gravende, opplysende og grundig journalistikk ikke lenger er et tema i de nevnte aviser. Det er kun snakk om salgstall og annonsører. Dette ble vel bekreftet for en tid tilbake da Dagbladet (eller var det VG) leide inn konsulenter for å gi råd til videre drift. Rådet ble selvfølgelig blant annet mer sport og færre journalister. Så anser jeg også sportssidene som forholdsvis bra i avisene, uten at jeg er spesielt interessert i slikt. Men hvor ofte ser vi i disse dager at VG eller Dagbladet kommer med store saker de selv har fått frem? Det ser ut som de mer og mer bare gir korte resymeer av ting som allerede finnes i andre media. Og når disse avisene en sjelden gang blir stilt spørsmålet om hvorfor de skriver sladrehistorier om uinteressante b-kjendiser sier de alltid at det er jo det leserne vil ha. Men er det egentlig det? Da jeg selv var en aktiv aviskjøper (mange år siden nå) kjøpte jeg ikke avisene på grunn av forsidene. Jeg kjøpte de fordi jeg visste det var nyheter i de, enkelt og greit. Og jeg hoppet glatt over rampelys-seksjonen. Men jeg falt vel likevel inn under kategorien "lesere som er interessert i kjendiser" fordi jeg sikkert kjøpte aviser med forsidestoff om skilsmissen til en eller annen dimling. Sist jeg kjøpte VG (i et svakt øyeblikk) leste jeg faktisk ikke en eneste artikkel. Jeg følte meg snytt for 10 kroner. Grunnen til at avisene nå skriver så mye om kjendiser og reisetips er fordi det er billig, raskt og enkelt. Du trenger ikke være journalist for å legge ut hvor mye skihopperne tjener, og du trenger ikke være journalist for å skumlese en bok og legge ut møkk som dette: http://www.kjendis.no/2007/11/20/518742.html Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg er enig i det som er sagt, og derfor holder jeg meg til Aftenposten, Dagsavisen og Bergens Tidende, siden de faktisk skriver noenlunde seriøst. Å ha ansiktet til siste Idol-vinner klint ut over forsiden er eksempler på ting som gjør at jeg bare leser VG og Dagbladet, og BA siden de gjør det samme, om jeg må. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg har i lang tid undret meg over hvorfor i svarte VG og Dagbla skriver om Idol i hytt og pine. Det er jo bare et underholdningsprogram laget av TV2. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Fordi det selger vel, hva tror dere? Man kan si hva man vil om at de putter 'kjendis-nytt' på fronten, men den eneste grunnen til at det skjer, er fordi det er de utgavene som selger mest. Som de fleste andre som selger et produkt, er man ute etter å tjene penger. Jeg kan skjønne at det er irriterende å lese om saker som oppleves som uviktige, men så lenge store deler av befolkningen synes det er spennende, kommer vi til å se slike saker i mange år fremover. En løssalgs-avis er nødt til å basere seg på en attraktiv forside, og mange tar med seg nettopp VG/DB fordi det er bilde av en kjent person/pen person. Jeg sier til alle andre som syter og klager over slike småting: Slutt å lese avisene da. Synes du et tv-program er uinteressant, så skrur du av. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Du sutrer på skrivefeil, da er det kanskje være lurt å skrive korrekt selv? Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Deleder: Nå selger han ikke det han skriver. Dagbladet gir oss sport! (ensbetydende med fotball?) Dette er ikke for å pirke på fotballsupportere, men håper dere ser ironien! Endret 21. november 2007 av slux Lenke til kommentar
frevild Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg leser nærmest aldri VG eller Dagbladet. De er alt for tabloide, fulle av sportsnyheter, kjendistull, tåpelige overskrifter og "sjokknyheter." På VGs førsteside i dag stod det visst at Rimi-Hagens datter hadde kjøpt et hus, og at hun giftet seg med en fallskjermhopper. Jeg forstår ikke - hvem er det som synes slikt er interessant?? Er det virkelig slikt "folket" vil ha, eller undervurderer avisene leserne sine? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Disse avisene hopper på tendenser av tabloid se og hør nyheter særdeles ofte, men de har også ordentlige nyheter. Derfor jeg leser VG og unngår de dummeste sakene. De må appellere til så mange som mulig. Mange av artiklene blir skrevet fort. Har vært borti noen få skrivefeil, men det er ikke noe helt "forferdelig verdensundergang ser ut som det er skrevet av 14-åringer" tendenser over det heller som trådstarter prøver å få fram. Ser ikke helt behovet for å hate nyhetspublikasjoner. But to each his own. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Disse avisene hopper på tendenser av tabloid se og hør nyheter særdeles ofte, men de har også ordentlige nyheter. Derfor jeg leser VG og unngår de dummeste sakene.De må appellere til så mange som mulig. Mange av artiklene blir skrevet fort. Har vært borti noen få skrivefeil, men det er ikke noe helt "forferdelig verdensundergang ser ut som det er skrevet av 14-åringer" tendenser over det heller som trådstarter prøver å få fram. Ser ikke helt behovet for å hate nyhetspublikasjoner. But to each his own. Er ikke noe jeg har valgt selv dessverre, men kan ikke unngå følelsen når jeg ser siste svada fra VG eller DB. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ser ikke helt behovet for å hate nyhetspublikasjoner. But to each his own. Når ble det et behov å hate noe/noen? Hat har som regel en årsak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå