Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg jobber med en web applikasjon. Klienten er skrevet i CSharp og webservicen er skrevet i C++.

Jeg jobber med den delen av oppgaven hvor klienten skal kunne liste opp(i browseren) mailer fra en bestem inbox. Webservicen returnerer disse følgende verdiene:

fromList

subjectList

dateList

Disse er av type Arraylist og inneholde from, subject og date feltene i hver enkelt mail.

Anyways...når klienten tar imot disse arraylistene skal den lage en liste(ala hotmail sin web inbox liste) over disse mailene med de 3 verdiene per mail. Det skal også kunne gå an å trykke på en slik mail og gå over til neste side for å lese innholdet sånn ca som på hotmail sin mail tjeneste.

Spørsmålet er hvilket data objekt type skal jeg bruke til å lage denne listen i C#?

Takk på forhånd :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

List<T> er vel ikke helt feil. Hvis jeg forstår problemstillingen korrekt, så kan du muligens lage et objekt som kalles f.eks MailInfo med properties From, Subject og Date. Så kan du deklarere List<MailInfo> mails = new List<MailInfo>(). Looper du gjennom arraylistene som WS har returnert bør det bli en smal sak å populere listen. Du kan da etterpå bare bruke binding for å enkelt vise alle mailene i en tabell.

Lenke til kommentar

Det kommer litt an på hva du ønsker å støtte vel.

"Use the DataList control to display a template-defined data bound list. The DataList control supports selecting and editing."

"Use the DataGrid control to display the fields of a data source as columns in a table. Each row in the DataGrid control represents a record in the data source. The DataGrid control supports selection, editing, deleting, paging, and sorting."

Er ellers ikke akkurat noen kløpper når det kommer til web, men hvis du kikker litt på de forskjellige klassenes beskrivelser på MSDN, så burde du kunne finne det ut selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...