Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ble Golf III GTI levert som stv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Ble Golf III stasjonsvogn levert med 2 liters motor og automatgir eller er den motoren bare satt i senere? Pappa har en slik og jeg har aldri sett andre stv Golf'er med 2 liter og aut. gir.

GTI ble aldri levert som stasjonsvogn, men: Du hadde en GL-modell i både stasjonsvogn og vanlig kombi som ble levert med samme motor som 115HK-GTIen (hadde en selv). Du fikk sportsstoler, takspoiler og skivebremser bak(? husker ikke om dette var på lavere modeller) i tillegg. Min ble betegnet som en GL 2,0 etter hva jeg kan huske. Det er sikkert denne typen faren din har.

Lenke til kommentar
Ja det er nok det :yes: Det er en 1994 mod.

Min kombi var en 1996-modell etter hva jeg husker. Verste bilen jeg noensinne har hatt. Jeg fikk den i 18-års gave i 1997, den hadde da gått 30.000 km. Etter to år og 60.000 km hadde jeg brukt nesten 80.000 kroner på å reparere diverse på den. Jeg var riktignok ung og kjørte gris, men den bilen tålte jaggu ikke mye. Girkassa raste to ganger blant annet.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke den er så dau, men den burde ikke blitt kalt GTI, som sagt. Men Sluquet må ha vært uheldig med bilen, for pappa har hatt sin i fire år og de eneste gangene den har vært på verksted, er når den skal EU-godkjennes :new_woot:

Og da har det kosta?? :p

Mulig de 115 hestene ikke er så daue, men i en GTI blr det for dødt. Bare et uttrykk.

Som stv er det sikkert en sprek nok kjerre. Du har jo tross alt GTI motoren :p

Lenke til kommentar
Min kombi var en 1996-modell etter hva jeg husker. Verste bilen jeg noensinne har hatt. Jeg fikk den i 18-års gave i 1997, den hadde da gått 30.000 km. Etter to år og 60.000 km hadde jeg brukt nesten 80.000 kroner på å reparere diverse på den. Jeg var riktignok ung og kjørte gris, men den bilen tålte jaggu ikke mye. Girkassa raste to ganger blant annet.

Eller kanskje si det på en annen måte:

Verste eieren bilen noensinne hadde hatt? :tease:

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke den er så dau, men den burde ikke blitt kalt GTI, som sagt. Men Sluquet må ha vært uheldig med bilen, for pappa har hatt sin i fire år og de eneste gangene den har vært på verksted, er når den skal EU-godkjennes :new_woot:

Mulig de 115 hestene ikke er så daue, men i en GTI blr det for dødt. Bare et uttrykk.

Klart, jeg har jo også sagt at det er ikke noen GTi. GL passer mye bedre.

Forresten har det nok kosta VESENTLIG mindre enn 80000 ;)

Lenke til kommentar

Klart, jeg har jo også sagt at det er ikke noen GTi. GL passer mye bedre.

Forresten har det nok kosta VESENTLIG mindre enn 80000 ;)

To nye girkasser + clutch, bytte av eksosanlegg, bytte av bremseskiver + klosser rundt baut 3 ganger, bytte av startmotor, bytte av tenningslås, bytte av dynamo, bytte av diverse småplukk = mye penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...