Zappza Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hei! Jeg skal kjøpe meg ny mobil, og tenker på å finne meg et VoIP program for å spare litt penger. Har funnet fram til Fring, som lar meg bruke en "voipstunt" gateway, sånn at jeg kan bruke kontoen min der til å ringe gratis til hustelefoner rundt om i Norge. Spørsmålet mitt er da, hva blir det å koste å bruke dette programmet over 3G? Vet ikke helt hvor mye båndbredde tale tar, men det må da være litt? Hvor mange kb går det hvis jeg skal prate i 5 minutter? Takk for svar. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Helt klart ikke lønnsomt å bruke med 3G eller EDGE med mindre du har fast månedspris på datatrafikk. Forresten funker IP-telefoni ikke spesielt bra på 3G eller EDGE, i følge ulike tester jeg har lest. Har selv testet SIP over 3G, og det var rett og slett helt ubrukelig. Endret 6. november 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Helt klart ikke lønnsomt å bruke med 3G eller EDGE med mindre du har fast månedspris på datatrafikk. Forresten funker IP-telefoni ikke spesielt bra på 3G eller EDGE, i følge ulike tester jeg har lest. Har selv testet SIP over 3G, og det var rett og slett helt ubrukelig. Okei, da så. Da kjøper jeg en telefon med Wi-fi da, så bruker jeg bare det i stedet når jeg er hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå