Gå til innhold

SprQsmaal om overklokking: Klokke board+skjermkort

LtdEdFred

Anbefalte innlegg

Heisann. Oppsettet mitt kan dere se i sig'en. Jeg har bare et spQrsmaal fQr jeg setter igang. Om jeg klokker opp FSB'en fra 133 til kanskje 140 da vil resten av HK'et fQlge etter ikke sant (ram, PCI, AGP osv)?

Om jeg da etter aa ha satt opp FSB'en paa HK'et klokker skjermkortet (Rage3D Tweak) paa GPU og Minne vil jeg da kunne gaa like langt her som om jeg _ikke_ hadde satt opp FSB'en?

Min tankegang er: La oss si at 200 er MAKS antall spill det er lov aa ha i en husstand(daarlig eksempel, men prQver aa sette et bilde paa det.) Jeg har 133 spill og kopierer et par til saa jeg har 170 (et bilde paa aa klokke opp HK'et). Saa kopierer broren min 35 nye saa totalen blir 205 (altsaa et bilde paa aa klokke skjermkort etter at HK'et er klokket). Da vil jo dette bli over maks altsaa krasj.

Haaper eksempelet veiledet mer enn det villedet. Om du ble lost i eksempelet, se bort ifra det og bare svar paa det overste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksemplet ble jeg ikke helt klok på men :)

Forøvrig, hvis du klokker UTEN å låse agppci, vil lydkortet ditt, nettverkskortet ditt, skjermkortet ditt osv, klokkes. Dette gjør at du ikke kommer opp i like høy fsb som om du ville gjort hvis disse kortene var låst til default hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...