Thomas. Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Mitt forum så går det ann å bare trykke på submit knappen. Så jeg lurte på om noen av dere ville hjelpe meg å lage sånn at: Vis du lar navnet være tomt kommer det sånn: Venligst skriv inn navnet ditt! Kunne du lagd noe sånt ? =) 2 Filer: Her er der du skal ta koden: (prossensen for å lege til posten) <?php $host="**"; // Host name $username="**"; // Mysql username $password="**"; // Mysql password $db_name="**"; // Database name $tbl_name="**"; // Table name // Connect to server and select database. mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect"); mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB"); // get data that sent from form $topic=$_POST['topic']; $detail=$_POST['detail']; $name=$_POST['name']; $email=$_POST['email']; $datetime=date("d/m/y h:i:s"); //create date time $sql="INSERT INTO $tbl_name(topic, detail, name, email, datetime)VALUES('$topic', '$detail', '$name', '$email', '$datetime')"; $result=mysql_query($sql); if($result){ echo "Successful<BR>"; echo "<a href=main_forum.php>View your topic</a>"; } else { echo "ERROR"; } mysql_close(); ?> Her er for å lage nytt innlegg: (navn tekst osv...) <table width="400" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="1" bgcolor="#CCCCCC"> <tr> <form id="form1" name="form1" method="post" action="add_topic.php"> <td> <table width="100%" border="0" cellpadding="3" cellspacing="1" bgcolor="#FFFFFF"> <tr> <td colspan="3" bgcolor="#E6E6E6"><strong>Create New Topic</strong> </td> </tr> <tr> <td width="14%"><strong>Topic</strong></td> <td width="2%">:</td> <td width="84%"><input name="topic" type="text" id="topic" size="50" /></td> </tr> <tr> <td valign="top"><strong>Detail</strong></td> <td valign="top">:</td> <td><textarea name="detail" cols="50" rows="3" id="detail"></textarea></td> </tr> <tr> <td><strong>Name</strong></td> <td>:</td> <td><input name="name" type="text" id="name" size="50" /></td> </tr> <tr> <td><strong>Email</strong></td> <td>:</td> <td><input name="email" type="text" id="email" size="50" /></td> </tr> <tr> <td> </td> <td> </td> <td><input type="submit" name="Submit" value="Submit" /> <input type="reset" name="Submit2" value="Reset" /></td> </tr> </table> </td> </form> </tr> </table> Håper du kan skrive koden her Endret 6. november 2007 av php_user Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Legg inn en empty-sjekk et sted. Orker ikke lese koden din akkurat nå, men noe sånt her: if (empty($name)) { echo 'Fyll ut et navn!'; die(''); // ikke sikkert denne er nødvendig for din del, men la den til jeg } Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Takk Det funket Men på meldingen funker det ikke Kode for det ? Kode for admin ? Som kan slette trådene etterhvert ? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hva mener du på meldingen funker det ikke? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Joda! Nå funket det =) Men, har du noen admin kode ? =) Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Men, har du noen admin kode ? =) Kan du være så snill å forklare litt bedre? Hva i all verden er en "admin kode" sånn uten videre? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Jada En kode slik at bare jeg kan slette trådene. At jeg kan merke av de jeg vil slette og slette dem, uten noen sånn admin kontrollpanel osv.. Vil ha slik som nordicmafia moderatorene! De kan bare trykke på slett så forsvinner tråden. Har du noen kode for slikt ? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Jada Jeg fikk til at man må skrive spambilde bokstavene/nummera Jeg er stolt! Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Kan noen hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå