Gå til innhold

Klipp fra henrettelsene til Manhunt 2. 18 år!


Anbefalte innlegg

Mildt sagt: Vanvittig dårlig!

 

Hva i huleste er det som er spennende/genialt/morsomt/tidsfordrivende med det der?

 

 

 

 

Og lydeffekter? PHØ! En av de som ble tatt med sag gurglet jo faktisk selv om hodet hans var av!

og blodet spruter fra ansiktet når du har en plastpose over hodet.. Jaja.. Da lærte jeg ihvertfall noe nytt av den der :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jippi, mer Manhunt 2 diskusjon! God artikkel, men er totalt uenig. Og at Manhunt 2 er for voldskåte fjortiser (eller bare kåte i God of War's tilfelle) mer enn f.eks. Gears of War finner jeg lite sannsynlig. Jeg skal faktisk dra det så langt som å si at jeg tror Manhunt 2 i større grad utfordrer intellektet enn GEoW. Og hvorfor er det slik at alle som argumenterer mot Manhunt 2 later til å ignorere det faktum at dette spillet har en historie, eller kontekst om du vil.

En grusom historie? Kanskje, men like fullt en historie som i mine øyne er like mye verdt å utforske som som noe annet.

 

Slik jeg ser det er Manhunt 2 en moderne, interaktiv, mørk og dyster variasjon av The Running Man. Flott at spill kan skape slik debatt som Manhunt gjør.

 

Videoen de viste her var så som så pga. manglende kontekst, men får frem den dystre stemningen på en overbevisende måte.

Lenke til kommentar

Rart hvordan noen kan forsvare historien på ett spill de ikke har spilt, men si meg. Er det noe mer enn "psykopat får en eller annen grunn til å drepe andre, helst brutalt"?

 

i alle diskusjoner jeg har lest om dette spillet har alle de som har vært positivt til spillet (foruten de som kun er mot sensurering, uavhengig av spillet sådann) snakket om hvor morsomt det er å slakte folk mest mulig brutalt og se blodet sprute. Så dere får nesten unnskylde meg om jeg putter dere i "volds kåte unger", godt mulig det er unntak, men jeg tviler på de er mange.

 

Grafikken, dette var vel PSP versjon, så da skal jeg ikke uttale meg. Er dette også grafikken i PC versjonen er det litt tragisk, men det antar jeg det ikke er.

 

Selv om jeg liker tankeløs action en gang iblandt frister ikke ett spill som kun lever på brutale draps sekvenser. Men vi er da forskjellig, takk gud.

Lenke til kommentar
Rart hvordan noen kan forsvare historien på ett spill de ikke har spilt, men si meg. Er det noe mer enn "psykopat får en eller annen grunn til å drepe andre, helst brutalt"?

 

i alle diskusjoner jeg har lest om dette spillet har alle de som har vært positivt til spillet (foruten de som kun er mot sensurering, uavhengig av spillet sådann) snakket om hvor morsomt det er å slakte folk mest mulig brutalt og se blodet sprute. Så dere får nesten unnskylde meg om jeg putter dere i "volds kåte unger", godt mulig det er unntak, men jeg tviler på de er mange.

 

Grafikken, dette var vel PSP versjon, så da skal jeg ikke uttale meg. Er dette også grafikken i PC versjonen er det litt tragisk, men det antar jeg det ikke er.

 

Selv om jeg liker tankeløs action en gang iblandt frister ikke ett spill som kun lever på brutale draps sekvenser. Men vi er da forskjellig, takk gud.

 

Spør du meg så høres det ut som om du har noe mot at noen kan like et spill du ikke ser gleden i. Personlig har jeg aldri likt sjakk, men jeg ser ikke ned på de som gjør det.

 

Det er forresten ikke annonsert noen PC-versjon.

 

Høres også ut som du dømmer spillet før du har prøvd det, du sier spillet lever kun på brutale drapssekvenser, noe som ikke stemmer med virkeligheten. Det er jo ikke verre enn å lese en omtale så hadde du vært litt mer opplyst før du uttaler deg om noe du tydeligvis ikke har greie på.

Endret av Bloody Mess
Lenke til kommentar
Selv om jeg liker tankeløs action en gang iblandt frister ikke ett spill som kun lever på brutale draps sekvenser. Men vi er da forskjellig, takk gud.

 

Ja, takk gud. Men setningen før viser jo at du ikke har satt deg inn i hva manhunt dreier seg om. Og nei, jeg har ikke tenkt å utdype det, for det sier mye om hvor seriøst jeg bør ta uttalelsen(e).

 

Men litt off topic innenfor rimelighetens grenser; at folk ikke ser på GTA serien, som bagateliserer en mye mer aktuell kriminell kultur, som en større "fare" for samfunnet enn Manhunt kan jeg ikke fatte og begripe. Er jeg alene om å tro at å jevnlig bli eksponert for bagatelisert og nedtonet vold (ala f.eks. Turtles) generelt antakeligvis vil ha en større desensitiverende effekt på barn og unge enn å vise de forferdelige scener av realistisk karakter?

 

Og hvorfor skal normalt oppegående folk som kanskje vil oppleve en mørkere, og mer psykologisk side av det mediumet de kanskje elsker høyest betraktes som "fjortiser" eller nærmest "avvikere"?

Endret av Tackli
Lenke til kommentar

Det var da fælt hvor mye oppstyr dette spillet klarte å stelle i stand, skulle tro at spill som Soldier of Fortune 1 & 2, Half-Life 2 (med Smod), GTA etc hadde gjort oss litt mer "i give a dam" men det ser jeg jo er langt fra tilfellet.

 

Hvorfor gidder folk å spille Hitman? Hvorfor gidder folk spille Splinter Cell? Hvorfor gidder folk overhode spille spill? Ja det er et meget godt spørsmål, jeg spiller spill fordi jeg synes det er morsomt, om det innebærer å gjøre noen kinkige drap med pianowire, knekke nakken på en vakt (som sikkert har kone og barn hjemme og som kun jobber vakt på natten for å få endene til å møtes) eller rive hodet av et par stykker som står i veien så sier jeg bare "bring it on".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...