Mazeking Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) De fleste av oss har etterhvert fått flere PC-er, gjerne med flere harddisker og dermed blir det mange steder man kan lagre data på. Etterhvert som tiden går blir det ganske blir det vanskelig å få oversikt over det man har lagret. Noen har man lastet ned på en pc her, andre ting ligger på en disk der. Til slutt så sitter man kanskje med doble kopier av noen data og verste tilfelller risikerer man å slette ting man ikke burde ha slettet pga misvisende katalognavn. Hvis man har fullstendig kaos tror jeg det er fornuftig å sette seg ned med penn og papir og lage seg et lite kart over de data man har: Eks Mp3 -> Musikk -> Rock -> Rap Mp3 -> Lydbøker -> Norske Engelske Video -> Filmer -> Norske Engelske Video -> TVserier -> Rome Lost Sopranos Drivere -> Grafikk Lyd SATA Programvare -> Nettverk -> Netlimiter Netstumbler Programvare -> Foto -> Scannerprorgamvare Foto -> Billedredigering Spill -> PC PSP Video -> Tv-Serier -> Rome Det finnes ikke noen fasit for hvordan dette vør ser ut men man må forsøke å katalogisere de data man har. Når man har gjort dette bør man bli enig med seg selv om en Rot-struktur som må gjelde for ALLE disker man har. Selv har jeg laget en rotstrukturscript som er som følger: --------------------- mkdir 01-Bilder mdkir 02-Video mkdir 03-Drivere mkdir 04-Mp3 mkdir 05-Programmer mkdir 06-Script mkdir 07-Spill ------------------------- Lagre dette over her mellom ----- og ----i en fil kalt minekataloger.cmd og legg fila på c:\winnt\system32. Ved å skrive minekataloger.cmd i et cmdvindu vil du enkelt kunne lade denne strukturen på lokale disker. Er da nysgjerrig på hva slag struktur andre folk bruker her på lagring av data. Kan ikke bare være jeg som sliter med å holde orden på 2 laptoper og en server med 5 fysisker disker i. Endret 6. november 2007 av Mazeking Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Her er min generelle struktur: C:\ Windows Programmer :integrert med windows E:\ Spill Programmer :ikke integrert med windows Film\Serier Musikk\1 Pop ..\2 Hiphop ..\3 Rock Hardrock ..\4 Country ..\+++ Bilder Backup :dokumenter ol. Temp :nedlastinger F:\ Swap fil Tmp internett filer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå