bjaa Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hallo Når jeg starter maskinen min så tar det så vannvittig lang tid å boote, da tenker jeg på bootinga før windows starter å boote. Det kommer opp en melding hvor den søker etter ide devices ellerno...Det er mange priker som sli: ............................................ De går veldig sakte, og det er de jeg venter mest på... Jeg trur det er på grunn av raid kontroleren i hovedkortet, men den bruker jeg ikke. Hvordan kan jeg forkorte boot tiden? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hvis du ikke bruker raid kontrolleren, så skru den av! Du gjør dette ved å forandre noen jumpere på hovedkortet. Lenke til kommentar
RedScorpion Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Du kan gå inn i BIOS og disable den der...så slipper du å styre med jumperne på hovedkortet. Men er det noen som vet hvorfor den er så FORBANNA treig til å søke etter enheter, gang på gang? Og om det går an å gjøre noe ved det...tviler vel egentlig, men. Hvis det er Asus P4B533-E det er snakk om her da...onboard raiden bruker jo et halvt minutt og vel så det på å søke, uavhengig om du har noe tilkobla eller ikke. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Vel, du kan jo lese denne tråden her. Konklusjonen ble vel noe sånt som at onboardkontrolleren på hk er bedritent og vil du forkorte "ventetiden" er det bare og skru av raidkontrolleren eller kjøpe noe bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå