NovaChew Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har tegnet og doodlet så lenge jeg kan huske, i hver eneste skoletime, og jeg har gjennom mange år tegnet mange av de samme figurene. Nå har jeg funnet ut at jeg vil lage en tegneserie med dem, men jeg er helt grønn. Jeg trenger hjelp med alt fra hvilken tusj jeg skal bruke, til hva jeg skal gjøre, til... ALT. noen som har noen nyttige tips? Lenke til kommentar
slash Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Verktøy spiller liten rolle. Det du trenger er en blyant, et papir og mye øvelse. Når du skal tusje bruker du det du synes funker best for deg. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Når du senere vil få det på maskina så er en skanner og et tegnebrett kjekt å ha. Vil du fargelegge på datamaskinen din? Da er det ganske mye bedre med tablet. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg har tegnet og doodlet så lenge jeg kan huske, i hver eneste skoletime, og jeg har gjennom mange år tegnet mange av de samme figurene. Nå har jeg funnet ut at jeg vil lage en tegneserie med dem, men jeg er helt grønn. Jeg trenger hjelp med alt fra hvilken tusj jeg skal bruke, til hva jeg skal gjøre, til... ALT. noen som har noen nyttige tips? Når eg lager striper bruker A3 ark der stripene er 10x33 ca dobbel så stor som avis formatet. Det er ein kjent serietegner som bruker eit A4 ark for kvar rute når han tegner men kommer ikkje på kva han heiter. Men du kan går utifra avisstripene og dobber, tripple ... osv størrelsen. Du kan bare drite i om du har gode tegninger, det er historien som teller. Har du fantastiske tegninger og drit dårlig historie gidder ikkje folk å lese den. Tenk ut ein historien, tegn ei rask skisse og prøv og få historien inn i den. Det er ikkje lett. Utstyret du tenger er ikkje mykje, som i postene over. Blyant, ark og tusj. Ikkje bruk kulepenn! Eg bruker pensel-tusj som ikkje er det letteste å bruke. Skriving i snakkeboblene bør du gjere på pc vist du ikkje har ein fantastiks skrft som alle forstår. Legger ved eit eksempel under. Lykke til. Her er historien dårlig, skrifta er dårle, tegningane ikkje dei beste og det er tegna på A4 ark. (ein av mine første striper) Lenke til kommentar
Agg Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Som det nevnes før i tråden, så er det helt uvensentlig hvaslags utstyr du bruker, bruk det du selv syns er best. Om du syns det er best å gjøre alt på papir, så gjør det, syns du det er best å gjøre alt digitalt, så gjør det. Personlig foretrekker jeg en blanding av de to, jeg skisserer først opp ting på papir, så tusjer og fargelegger jeg det digitalt. Men det er bare min foretrukkene måte å gjøre det på...det viktigste er trossalt sluttresultatet. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 BigJaffa har rett. Tenk ut en god story og bruk masse tid på dette før du starter på tegningene. Når du begynner på det kan du gjerne tenke en del på vinkler ettersom det har mye å si på effekten og hele stemningen i tegneserien. Fargebruk har også mye å si, så tenk litt på dette også. Studer gjerne andre tegneserier og titt på bruken av forskjellige elementer. Hoho, nå fikk jeg lyst til å begynne å tegne igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå