DagJa Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg forsøker å finne ut noe om ett spesielt bilde. Bildet er ganske kjent, så jeg forsøker en etterlysning her. Bildet er et gatefoto fra Paris(tror jeg) i 50- eller 60-årene, og viser en gruppe menn som sitter henslengt utenfor arbeidsformidlingen eller noe sånt. En vakker kvinne, ulastelig antrukket, kommer gående mellom dem, og alles øyne er festet til henne. Trodde først det var Cartier-Bresson, men jeg er usikker. Har vrengt nettet for å finne ut noe, men det virker som det er ikke-eksisterende. Bildet har også vært trykket i Magasinet i Dagbladet, men de kunne heller ikke hjelpe. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg lurer på om det er et berømt bilde fra Italia. Det er av en elegant amerikansk jente som går nedover en gate, og alle som står der er opptatt av henne. Blant annet sitter det et par typer på en scooter. Det var Ruth Orkin som tok det bildet i 1951. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå