IceDale Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg lurte på å kjøpe en MacBook og ser at å oppgradere fra 1Gb til 2Gb ram koster 1100,- 1x2 Gb koster bare 600,- på Komplett. Jeg har aldri skrudd på en mac, men regner med at dette er noe man lett kan sette inn selv? Hvordan er det å skifte HD på en MacBook? Lenke til kommentar
Blackspirit Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Anbefaler denne linken: http://mac1.no/ram. Der finner du info om riktig ram og også link videre til hvordan man skrur opp MacBooken og bytter ut ram'en :o) Her har du en enkel instruksjonsvideo: Gjorde dette selv samme dagen som jeg fikk min MacBook og jeg ble overrasket over hvor lett det var; fjerne batteriet, skru ut noen skruer, ta av dekselet og så flippe over to spaker for å få ut minnet :o) Lykke til! Lenke til kommentar
Redalert Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Skru ut batteri, på baksiden sitter det en hel ramme med tre skrurer som du skrur ut, bak den sitter alt. Brett ut den hvite lappen som holder disken, dra den ut, bare å presse inn igjen når du skal sette inn ny. Men husk hvis du leverer inn macen din med den nye disken til reperasjon så kan det føre til problemer med å få ut disken, siden det ikke er en apple disk Sånn at du har det i bakhodet Minne brikkene står det forklaring på under batteriet, så det er nok det enkleste Lykke til Endret 7. november 2007 av Redalert Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Har rimelig god kontroll på å skru på PC, både desktop og lap. Siden Apple ikke har funnet på noe lurt så er det bare å skru med andre ord. Takk for svar Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ja mac vet å ta blodpris for ekstra tilbehør, men dessverre er de ikke alene om det. Nevner også dell. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ja mac vet å ta blodpris for ekstra tilbehør, men dessverre er de ikke alene om det. Nevner også dell. Hos Dell er det jo bare å ringe, så får man veldig god pris. Kan man ringe til Apple-store og gjøre noe lignende kanskje? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Hmm vet ikke. Men for mine dell minnebrikker så fant jeg de under halv pris hos et annet nettbutikk. Endret 8. november 2007 av Rakib Lenke til kommentar
Redalert Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Ja mac vet å ta blodpris for ekstra tilbehør, men dessverre er de ikke alene om det. Nevner også dell. Hos Dell er det jo bare å ringe, så får man veldig god pris. Kan man ringe til Apple-store og gjøre noe lignende kanskje? Hvis du ringer direkte til humac så får du svar på hva ting koster, ekke sikker på applestore. Tror ikke de har priser på reparasjoner tilgjenglig. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Er ikke snakk om reparasjon men kun et minnebrikkesett som er satt til blodpris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå