Gå til innhold

Hvordan bruke "Grønn vegg" slik som blir brukt i værmelding


Anbefalte innlegg

Jeg skal snart ha framføring i utdanningsmessa ved skolen min, og jeg har defor fordypet meg i media og komunikasjon. I den forbindelse har vi tenkt å demonstrere en såkalt "greenwall" en slik som de bruker på værsendingen. Har tenkt å la de som deltar se seg selv i en krigssone eller lignende omgivelser dirkte på en prosjektor.

Hva slags progam må jeg bruke?

Hvordan skal jeg få dette til?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har CS3 så kan du bruke OnLocation eller Ultra til å kjøre live feed. :) Hvordan resten settes opp er jeg ikke helt sikker på, men antar du kobler kamera til pc med firewire som vanlig, og kobler til projektor eller tv-ut til PC-en og velger output to <ditt valg> i Ultra eller OnLocation. Har ikke prøvd det selv, men står sikkert forklaring i manualen.

Lenke til kommentar

Man trenger jo ikke en helt spesiell grønnfarge, så et stort ensfarget laken burde virke fint så lenge man får rettet ut de verste ujevnhetene.

Eller så vet jeg man får med et slikt "laken" ved kjøp av bla. Pinnacle Movie Board.

 

Takk for informasjonen om OnLocation, har ikke sett noe spesielt på CS3 pakken, men det kan det visst hende jeg må nå:)

Lenke til kommentar

Kjøper du Pinnacle Studio 11 Ultimate så har den green screen inkludert i boksen.

Selges på Expert og Elkjøp. Tror den ligger på ca 1000,-

 

Litt om green screen og bruk :

http://pinnacle.custhelp.com/cgi-bin/pinna...amp;p_topview=1

 

Man trenger jo ikke en helt spesiell grønnfarge, så et stort ensfarget laken burde virke fint så lenge man får rettet ut de verste ujevnhetene.

Eller så vet jeg man får med et slikt "laken" ved kjøp av bla. Pinnacle Movie Board.

 

Takk for informasjonen om OnLocation, har ikke sett noe spesielt på CS3 pakken, men det kan det visst hende jeg må nå:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Billige og gode greenscreener finner du på Tuba. ;)

 

http://store02.prostores.com/servlet/tubet...reen/Categories

 

Program: FXhome CompositeLAb Pro (Fxhome)

 

Har selv CompositeLab og EffectsLab. Om du vil ha begge, kjøp Visionlab som er begge.

 

EDIT: Nederst på tuba siden, finner du greenscreen, og greenscreen Kostyme!

Vurderer å kjøpe dette etter jeg har fått kamera. ;)

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

kjøpte green screen på ikea metervare tror betalte funker ypperlig. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10104040 20 kr meteren ( ditte)

Det er viktig med fargen men det som kanskje er aller viktigst er lysettingen.

 

 

Jeg har lagt ved ett lite klipp med greenscreen jeg har laget (ikea lakenet) brukte sony vegas 7. men fins mange andre programmer som tidligere nevt på denne tråden. hadde noen arbeidslys/ stuelamper som du ser ut fra filmen sliter jeg enda litt med skyggene / skulle nok hatt mer lys og stilt meg 3 meter fra lakenet.

 

lykke til

hahahah.wmv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...