Gå til innhold

HANNspree XV32 32" LCD-TV

Anbefalte innlegg

Er tv'en ok eller hva?

Me too!

Jeg henge meg på dette spørsmålet, er TV-en bra? Ser hvitt rimelig hvitt ut, og svart noenlunde mørkt mørkegrått ut, og virker TV-en blass og kjedelig i dagslys? Får man fargene til å virke naturlige, eller må man velge mellom blasst og hyperglorete? Hvordan er innstillingsmulighetene? Bare lys, baklys, kontrast og fargemetning, eller kan man stille intensiteten for rød, grønn og blå individuelt? Kan man stille skarphet, og har den støyreduksjon som kan skrus av eller stilles i flere trinn?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da bestilte jeg også denne tven, så får vi se om den lever opp til forventningene ^^

Det blir forsåvidt interessant å høre, selv om jeg ikke lenger i markedet (jeg kjøpte en Tatung V32MCAK).

Her er en lang tråd om HANNspree XV32 i et forum hvor mange briter tydeligvis kjøpte den til jul i fjor.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=457400

De første meldingene er alle positive, great value for money, bedre eller like godt bilde som dyrere TV-er etc. Mot slutten av tråden er det mer misnøye med feil og treg håndtering av reklamasjoner. Dette behøver ikke å bety at de som postet de tidlige fornøyd-meldingene senere ble misfornøyd, de kan utmerket godt sitte og se på en bra TV uten å følge diskusjonen lenger, mens de som fant fram til tråden på et seint tidspunkt er de som har vært uheldige og guglet seg fram til mer info.

PS:

For de som er mer interessert i 37" HANNspree finnes det en tråd om den også:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=474454

XV37 har jeg forøvrig sett i aksjon hos Datakjeden: Jeg hadde inntrykk av at bildet så mistenkelig ullent uskarpt ut selv med digitalt innhold (en meny fra en spillkonsoll), men det er mulig det kan justeres eller ser greit ut på tre meters avstand.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det kan se ut til at det er kommet en ny utgave av HANNspree XV32:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34420...led#ProductTabs

Bildet viser et nytt kabinett med litt sølv rundt det svarte, det oppgis nå at den har fått to HDMI mot før bare en.

Kontrasten er i overskriften oppgitt til 1000:1, men i spesifikasjonene står det 1200:1. Det kan se ut til at den har gjennomgått de samme oppgraderingene som Tatung V32MCAK i forhold til V32MCHK.

Det beste av alt, prisen er stadig under 4000.

Lenke til kommentar

Vil bare nevne at jeg snakket med komplett ang kontrasten og han sa at det var 1000:1 som overskriften sa som gjalt, husker ikke helt forklaringen på det men det var noe om at den infoen i specsene er det som blir matet inn automatisk fra et papir og er ikke alltid korrekt.

Lenke til kommentar

Jeg har 32" , og den er jeg veldig fornøyd med :D

Bruker den hovedsaklig til Xbox 360, og det blir krystall-klart bilde!

Det eneste som jeg kan trekke ned på er når man skifter kanaler, det tar litt tid i forhold til andre.

Men alt i alt en bra tv til bra pris :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå hatt tv'en to tre dager, kjører på analogt signal så kan ikke utale meg noe om bilde kvalitetet.

Men la merke til en dure lyd fra tv når lyden står lavt nok eller jeg har på mute, noen ander som også har merket det ?

edit: p.s la akkurat merke til at den ikke har inngang for headsett det var litt dum hvis man skal se film seint på natta og amn bor i en lytt leilighet.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...