int20h Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 AMDs Phenom X4-prosessorer kan få veiledende priser som starter på rundt 2000 kroner. Les mer Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Tviler på at de vil yte bedre per klokkesyklus enn prosessorer basert på Core-arkitekturen, så agresiv prising er nok nødvendig. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Prisen må nok enda lavere for å kunne konkurrere med Intels firekjerner med mindre ytelsen blir bedre enn hva det ligger an til i følge flere "lekkede tester". Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Så må AMD sørge for å få store kvantum på markedet om de ønsker å lykkes med denne serien. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Den ER mere effektiv en Core2 per klokke sykluss, og blir mere effektiv desto flere CPUer du har, elsker AMD :-) Penger er da herved starta og rulle inn på "Fritz's julefond for ny PC" Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Så må AMD sørge for å få store kvantum på markedet om de ønsker å lykkes med denne serien. Slik som med Barcelona versjonen, ikke sant Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg ville nok ventet på grundige tester av de endelige versjonene. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 selvsakt, en CPU er verdiløs uten tester, jeg venter selv på 3 Ghz utgaven. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Den ER mere effektiv en Core2 per klokke sykluss, og blir mere effektiv desto flere CPUer du har, elsker AMD :-) Penger er da herved starta og rulle inn på "Fritz's julefond for ny PC" Det hjelper AMD lite at den er mer effektiv enn Core2 pr klokkesyklus dersom de ikke klarer å få ut modeller som totalt sett(uavhengig av klokkefrekvens) kan slå Core2 på både ytelse og pris. Jeg tror AMD kan klare det, men jeg er redd for at det kan bety økomisk ruin dersom de ikke får opp marginene og fortjenesten sin.. De kan ikke fortsette å selge med tap i evigheter, de trenger modeller de kan "melke" kundene med. Hva mener du med at den blir mer effektiv jo flere CPUer du har, tenker du antall kjerner eller faktisk flere CPUer(som i HK med flere CPU sokler)? Endret 6. november 2007 av kindings Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Den dagen de kan klokkes til feks. 3.5GHz kjøper jeg Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Synes å huske at jeg en gang leste at AMDs 4kjerner vil være sanne 4kjerner mens de intel har nå bare er 2x2kjerner, er det slik eller har jeg bare drømt det? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Nå må det gå bra med Amd! Dette trenger de! (Samt oss, forbrukeren, såklart!) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Synes å huske at jeg en gang leste at AMDs 4kjerner vil være sanne 4kjerner mens de intel har nå bare er 2x2kjerner, er det slik eller har jeg bare drømt det? Nja, du har vel ikke det. Phenom er, ja, fire uavhengige kjerner på en CPU. Intel kommer med sin "Nehalem"-arkitektur i 2008 som er det samme. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Synes å huske at jeg en gang leste at AMDs 4kjerner vil være sanne 4kjerner mens de intel har nå bare er 2x2kjerner, er det slik eller har jeg bare drømt det? Det stemmer at intel har limt 2 stk dualcore på en felles brikke, men om de er "ekte" eller ei så yter de sabla bra lell. Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Artig hvis AMD klarer å selge disse CPUene i store mengder, men jeg er tvilende ... Intel har et fantastisk produktspekter for tiden med gode priser som bare blir lavere hvis AMD prøver seg. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Den dagen de kan klokkes til feks. 3.5GHz kjøper jeg her har jo faktisk amd en utfordring, intel er jo meget klokke venlig om dagen. de fleste kan dra optill 1 ghz extra ut av sin intel cpu Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Den dagen de kan klokkes til feks. 3.5GHz kjøper jeg her har jo faktisk amd en utfordring, intel er jo meget klokke venlig om dagen. de fleste kan dra optill 1 ghz extra ut av sin intel cpu Dette er jo godnyheter for oss intel fans. Lav priset AMD = enda mer aggresivt priset intel Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) her har jo faktisk amd en utfordring, intel er jo meget klokke venlig om dagen. de fleste kan dra optill 1 ghz extra ut av sin intel cpu nja...faktisk ikke, Dell måtte slutte med sin XPS 710/720 H2C linje pga at Intel ikke greier og levere nok prosessorer hvor alle 4 kjerner greier og bli klokker opp stabilt, noe som har fått Dell til og snuse på AMD's 4 kjerna sak, om de er mere stabile med overklokking så kommer Dell til og starte produksjonen med XPS H2C med AMD istedetfor. Endret 6. november 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Den ER mere effektiv en Core2 per klokke sykluss, og blir mere effektiv desto flere CPUer du har, elsker AMD :-) Penger er da herved starta og rulle inn på "Fritz's julefond for ny PC" :D Ha-ha! Bare en ekte fanboi kan komme med en slik bombastisk konklusjon. La oss vente til disse modellene har blitt offisielt testet av mange (og klokket/tweaket av entusiastene). Og så ønsker vi selvsagt AMD/ATI lykke til. PS/edit: Dell? Overklokking? (Blir vanskelig å ta postene dine seriøst når du kan komme med slikt vås). Endret 6. november 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Den ER mere effektiv en Core2 per klokke sykluss, og blir mere effektiv desto flere CPUer du har, elsker AMD :-) Penger er da herved starta og rulle inn på "Fritz's julefond for ny PC" :D Ha-ha! Bare en ekte fanboi kan komme med en slik bombastisk konklusjon. La oss vente til disse modellene har blitt offisielt testet av mange (og klokket/tweaket av entusiastene). Og så ønsker vi selvsagt AMD/ATI lykke til. PS/edit: Dell? Overklokking? (Blir vanskelig å ta postene dine seriøst når du kan komme med slikt vås). har ikke Dell kjøpt Alienware? nå har jeg vært ute av dette en stund, men Alienware leverte overklokkede PC-er, såvidt jeg kan huske... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå