JaBBe Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ja, Jeg prøvde meg litt fram med overklokking og da skjedde det altså at alt fra disken ble borte under en boot. Jeg har en amd64 3500 2.2 Ghz og var vel oppe i 2.55 Ghz da det skjedde. Hovedkortet er a8n-sli med 4x512mb pc3200 twinmos brikker. Plutselig sluttet disken å starte. Jeg ble kastet tilbake til post hver gang. Ikke sikkermodus, ingenting. Disken kommer opp i bios. Javel tenkte jeg, får vel gå litt ned igjen på klokken. Uten hell. Nå står cpuen på stock, og med windowscden så finner den disken, men det står at det er 190gb ledig av 190gb totalt. får heller ikke sett innholdet på disken. Disken er en wdc200 sata. Så klart var alle bildene mine på den disken Nå legger jeg inn windows på en annen disk og håper jeg kan finne noe på den. Noen som har vært borti lignende? Ser ikke helt linken mellom overklokking og hddkontrolleren. Det er akkurat som om disken har fått en hurtigformat. Hvordan? Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Om du overklokker FSB så overklokker du egentlig hele systemet, dvs alt av komponenter får høyere bus-hastighet. Mulig hddkontrolleren ikke tålte det? Bare en tanke, vet ivertfall det var slik tidligere. Nå kan det være du har noen låser som holder hastigheten på agp/pcie/pci/hdd etc nede på vanlig nivå da.. Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Tenkte på det samme, men rart den andre disken tålte det. Det var en PCIe-lås som var låst under hele klokkingen. Har lagt inn windows igjen på den andre disken og det virker. Har satt i den disken som forsvant og den vises, men får melding om at "filen eller mappen er skadet og kan ikke vises". Prøver litt med recuva nå, men får parameterfeil(?) Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Har du pøvd å reset cmos(bios)? Kanskje den kommer tilbake.. Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Hehe, prøvde det ja. Nå har jeg kjørt recovery i noen timer nå og disken er i gang igjen. Har fått ut bilder og dokumenter og ser faktisk ut som nesten alt det viktige klarte seg. Mista alle spilla, mp3 og faktisk hele windowsmappa. Brukte først getdataback før jeg prøvde scandisk. Scandisk sletta det meste, men gjorde den gjenkjennbar for windows. Merkelig at det skal skje pga overklokking. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Høres merkelig ut at du plustelig mister dataene. Er det ikke i begynnelsen av disken at det ligger data om data som er på disken (metadata?)? At den fikk en liten smell når hardisken skulle slå seg av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå