danilovic Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har en Asus G1S med 2,2 GHz C2D (T7500?), 2 GB RAM og 8600 GT. Burde holde i massevis. Dvs, når jeg klokker ned prosessoren til 50% er det akkurat så det med nød og neppe holder til enkle desktop-applikasjoner - prosessorbruken ligger på ca 60%. Er dette riktig? Sliter også med å få til Opera som standard nettleser, slik at når jeg trykker på en link i mIRC, blir den fortsatt åpnet i IE, enda Opera er satt som standard. Noen løsning? Daniel Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hvorfor vil du klokke ned prosessoren din til 50 prosent når det fører til at du ikke kan bruke maskinen din skikkelig lenger? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 For å unngå viftestøy. Er det urealistisk å kjøre uten for mye load med 50%? Daniel Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Er ikke så dreven i prosessorer at jeg kan svare på om det riktig eller ikke at den kjører med 50 % load. Men bare skjønner ikke helt; er det ikke bedre med litt viftestøy enn å kjøre med en overbelastet cpu hele tiden? Det virker på meg som den klokkingen din ikke er en særlig god løsning... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Er ikke så dreven i prosessorer at jeg kan svare på om det riktig eller ikke at den kjører med 50 % load. Men bare skjønner ikke helt; er det ikke bedre med litt viftestøy enn å kjøre med en overbelastet cpu hele tiden? Det virker på meg som den klokkingen din ikke er en særlig god løsning... Bruker jo programmet som fulgte med maskinen til å gjøre det. For en vanlig bruker oppleves det bare som om maskinen er stilt inn til å kjøre "Quiet Office" som det så fint heter. Hater viftestøy, forresten. Daniel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå