Podgy Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Hei. Jeg kjøpte en ny datamaskin for litt over to måneder siden, men jeg kjøpte ikke alt på en gang, siden jeg heller ville oppdatere etter hvert. Jeg har nå kjøpt to rambrikker av merket Kingston, det samme som jeg hadde før. Det eneste som er forskjellig er hastigheten; 5400 på de jeg hadde før, 5300 på de nye. Dette var fordi der jeg kjøpte de nye rambrikkene påsto de at 5400-hastigheten ikke ble produsert lengre. Problemet er som følger: Jeg prøver å sette inn den nye rammen, skjermen blir svart ved oppstart og det kommer opp "No video input". Jeg tar ut rammen, og maskinen funker helt fint. Jeg klarer ikke helt å se logikken bak dette, siden jeg vet at jeg ikke drar ut noen ledninger eller lignende. Er det noen som har opplevd noe lignende, eventuelt kan gi meg tips på hva jeg bør gjøre? Mvh Podgy. Edit: Det funker å sette inn begge brikkene i den ene "ramholderen", men ikke i den andre. Ergo må det vel være en hovedkortsfeil? Endret 6. november 2007 av Podgy Lenke til kommentar
Caze Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 - 5300/5400 er samme hastighet. - Noen hovedkort krever at RAM er installert i første spor, så det kan være grunnen til at maskinen ikke vil starte med RAM kun i slot "2". - Det du BURDE gjøre er å hente ned memtest86+ (www.memtest.org), installere kun 1 brikke av gangen (i det første sporet), boote på ovennevnte CD og teste RAM-brikken. Dette gjør du med ALLE RAM-brikkene. Dermed vil du se om det er feil på RAM eller på hovedkort. - Noen ganger må man sette opp spenningen til RAM (vDimm), dersom man har flere enn 2 brikker installert. Hvilken spenning skal brikkene dine ha? (Dette står i manual/pakken som brikkene kom med, vanligvis). Lenke til kommentar
PoweReitan Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg ny RAM : 4x 1024 GeiL PC2-6400.. Når jeg skal bytte disse med de gamle, får jeg det samme problemet som Podgy. Noen som har en liten anelse om hva som er feil? HASTER!! Lenke til kommentar
Caze Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har du prøvd det jeg skrev da, PoweReitan? Og hva skjedde evt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå