ZsaZsa Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har alltid intereser meg i Norsk geografi og politikk. Jeg fatter ikke hvordan man prioriterer i dette landet. Det må da være mulig å fordele pengene litt bedre enn det vi gjør nå? Vi betaler jo skatt til ingen nytte. Det er kun de største byene som får penger, og skattepengene våre blir brukt til å bygge operahus i Oslo, kun for at Oslo skal ta seg bedre ut. Hver eneste dag hører jeg folk diskutere miljø og alt vi burde gjøre, men det finnes da vel grenser. Jeg betaler skatt, og av de pengene så er noen av de øremerket til netopp miljø. Og vi betaler jo miljøavgifter i hue og ræva hele tiden, atpåtil så ber folk oss om å gi enda mere til miljøet. Hadde det vært mulig så skulle vi ha utnyttet de ressursene vi har. Bølgekraft og vindkraft. Vi har hele vestlandet og ta av. Og det kan da ikke gjøre noe å sette vindmøller på Finnmarksvidda? Det bor jo ikke folk der uansett. Og siden det alltid regner i Bergen så må det jo gå ann å utnytte det?! Norge hadde tjent med å flytte hovedstaden til en by som representerte Norge bedre enn Oslo. Det er kansje vår største by, men ikke akuratt mye å skryte av til omverdenen og turister. Norges hovedstad burde ligge landlig til på sørlandet, langs den norske riviera. Dessuten burde vi bygge ut mye mere på Svalbard, der har vi jo uante muligheter. Det er jo et paradis for turister som vil se isbjørner og kjøre snøscooter og jeg vet ikke hva. Det er ikke så mange andre som kan slå i bordet med at det går isbjøner og lusker rudnt hushjørnene. Dessuten bør vi bruke samene som den ressursen de er, det er en kultur som veldig mange turister synes er interesant og se. Store deler av Norge er ubebodd, vi har nok og ta av! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Du snakker ned på alle, finnmarksvidda er bebodd. Av mennesker men mest av rein, faktisk er det for mange av de der slik at det problemer med for lite mat og at enkelte dør av sult. Bølgekraft og vindkraft er stygt, er du interresert i å ha de i hagen din? Oslo representerer Norge bra, eneste problem er horene og narkisene. Operaen er nasjonalmonument og er ikke kun for Oslo. Det gleder også slike ting som nasjonalt rockemuseumet som ligger i trheim osv. Oslo er faktisk nettoeksportør av penger til resten av landet. En stemme ved stortingsvalget i Oslo er verdt nesten halvparten av en stemme fra finmark. Og miljøavgifter er bra, kanskje du vil begynne å bruke mindre av de forurensende produktene. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Er helt enig med trådstarter. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Finnmarksvidda er bebodd. Av mennesker men mest av rein Bølgekraft og vindkraft er stygt, er du interresert i å ha de i hagen din? Stygt ja, derfor passer dem bedre på finnmarksvidda enn i hagen. Tviler på at reinsdyrene bryr seg Endret 6. november 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Finnmarksvidda er bebodd. Av mennesker men mest av rein Bølgekraft og vindkraft er stygt, er du interresert i å ha de i hagen din? Stygt ja, derfor passer dem bedre på finnmarksvidda enn i hagen. Tviler på at reinsdyrene bryr seg Kan jo hende at vindmøllene blir plassert på terreng som reinen spiser på. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Kan jo hende at vindmøllene blir plassert på terreng som reinen spiser på. Vil tro vidda er stor nok til at dem finner mat et par hundre meter lenger borte Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Kan jo hende at vindmøllene blir plassert på terreng som reinen spiser på. Vil tro vidda er stor nok til at dem finner mat et par hundre meter lenger borte Det er klart da. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Syns heile oslo burde bli sperra inne med strømmgjære på 100m og med atombombe som er klar til å skyte! Dei i Oslo trur at dei er dei einaste i Noreg virkar det som, skattepengane blir nesten berre brukt der ja(var på skuletur der, har sett at dei brukar enormt mykje på pynting av gatene og masse anna tull dei brukar for å bruke opp mest muleg av skattepengane!) Den byen forpestar heile inntrykke av norge, folka i den er narkomanar, kriminnele, horar, frekke folk og nokon små sjuke sossar! Endret 6. november 2007 av medlem-141789 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hva med å ha en hovedstad der det har skjedd Norsk historie! Så vidt jeg vet har jeg ikke hørt noe om Oslo i Norges historien. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Trondheim hadde vert bra Lenke til kommentar
ZsaZsa Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Oslo går ikke under om de hadde mista sin status som hovedstad. Industri og alt annet hadde gått som det pleier. At operahuset i Bjørvika er et nasjonalmonument, det er det tåpeligste jeg har hørt. Det huset betyr ingenting for folk som ikke bryr seg om opera. Og det er svært få. Jeg synes vindmøller er helt greit å se på. I Danmark er det vindmøller overalt, og det er ikke stygt. Dessuten er det en stor ressurs som vi burde bruke, og ikke minst er det miljøvennlig. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 At operahuset i Bjørvika er et nasjonalmonument, det er det tåpeligste jeg har hørt.Det huset betyr ingenting for folk som ikke bryr seg om opera. Og det er svært få. sett deg litt mer inn i tingene før du uttaler deg. hørt om kulturelt mangfold noen gang? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 At operahuset i Bjørvika er et nasjonalmonument, det er det tåpeligste jeg har hørt.Det huset betyr ingenting for folk som ikke bryr seg om opera. Og det er svært få. sett deg litt mer inn i tingene før du uttaler deg. hørt om kulturelt mangfold noen gang? Jeg har hvertfall ikke det, og jeg kunne ikke brydd meg mindre enn en opera. Selvsagt vill vi jo ha nasjonalmonument som står til landet, ikke Italia! Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har hvertfall ikke det, og jeg kunne ikke brydd meg mindre enn en opera. Nå er det jo flere enn deg som bor her i landet da... Men du er vel en av dem som mener at absolutt *alt* skal være tilpasset 100% til det du selv liker antar jeg Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har hvertfall ikke det, og jeg kunne ikke brydd meg mindre enn en opera. Nå er det jo flere enn deg som bor her i landet da... Men du er vel en av dem som mener at absolutt *alt* skal være tilpasset 100% til det du selv liker antar jeg Hvis du hadde lest inlegg oppover i tråden, istedet for å se på mitt hadde du sett at det er flere som reagerer på at staten sløser penger på noe 1/10del av befolkningen setter pris på! Kom til Nord-Trøndelag der jeg er å spør om de setter pris på det. GJør det du! I samme slengen, kan du spørre om de heller ville ha hatt bedre helsevesen istedet. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har hvertfall ikke det, og jeg kunne ikke brydd meg mindre enn en opera. Nå er det jo flere enn deg som bor her i landet da... Men du er vel en av dem som mener at absolutt *alt* skal være tilpasset 100% til det du selv liker antar jeg Hvem kommer til å benytte seg av den da? Under 0,1% av befolkningen Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 At operahuset i Bjørvika er et nasjonalmonument, det er det tåpeligste jeg har hørt.Det huset betyr ingenting for folk som ikke bryr seg om opera. Og det er svært få. sett deg litt mer inn i tingene før du uttaler deg. hørt om kulturelt mangfold noen gang? Har du hørt om at vi ikkje bryr oss om opera? Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hvem kommer til å benytte seg av den da? Under 0,1% av befolkningen Hadde du vært i operaen en gang så tror jeg du hadde blitt rimelig overrasket. Mange unge mennesker i olabukser blant publikum og langt mellom 'snobbene' som mange later til å tro er hovedmålgruppen. Lenke til kommentar
ZsaZsa Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Nå er jeg i den situasjonen at jeg bor i ei grisegrendt bratt bygd langs Mjøsa, og kommunen jeg bor i driter i bygda mi. Jeg sier ikke at vi ikke skal ha nasjonalmonumenter. Men et operahus til flere milliarder som en liten prosentandel av de fine fruene på Blommenholm og Hosle kommer til å benytte seg av kaller ikke jeg kulturelt mangfold. Det er helt sikker unge som liker opera også. Men av alle ting så bygger de netopp et operahus for at oslo skal se bedre ut fra utsiden. Hovedstaden vår heter ikke Sydney. Men OSLO! Poenget er at folk blir stuet inne i bøttekott på sykehus, og eldre dør på gamlehjemmene våre. Mens skattepengene går til operahus. Og oljepengene er det ingen som ser noe til Da kunne man heller ha brukt pengene på noe som hadde gagnet flere. Jeg vet hvordan det er i Trøndelag, dama mi kommer fra Bjugn, og som alle utkantkommuner så sliter Trøndelag like mye som resten av Norge. Endret 6. november 2007 av ZsaZsa Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Hvis du hadde lest inlegg oppover i tråden, istedet for å se på mitt hadde du sett at det er flere som reagerer på at staten sløser penger på noe 1/10del av befolkningen setter pris på! Ja jeg er i utgangspunktet enig. La oss kutte alt som mindre enn 1/10 av befolkningen bruker aktivt. La oss begynne med veier, broer og tunneler nord for Sinsenkrysset... Jeg kunne ikke brydd meg mindre om et øysamfunn får sponset broforbindelse til flere hundre millioner så de 10 ungene der skal komme seg til/fra skole hver dag uten å kjøre båt. Jeg får jo aldri noe som helst nytte av det. Men jeg må alikevel pent betale for det. Galskap. Endret 6. november 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå