Gå til innhold

Alternativer til Dell 2407WFP-HC

WitNo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer også sterkt Eizo skjermen, enten den eller BenQ FP241W til omtrent samme pris.

Det jeg synes er litt synd er at Eizo skjermen er så tykk... den ser litt gammeldags ut rett og slett.

Men nå sitter jeg jo ikke og ser på skjermen bakfra da... så det er vel egentlig ikke det største problemet, men

skulle ønske Eizo tenkte litt mer på design også :) Men rent sånn kvalitetsmessig er nok den Eizo skjermen den beste

du får tak i til denne prisen.

Vinci

Lenke til kommentar
Men det ser ut til at BenQ`en har noe høyere lysstyrke - ihvertfall fra de oppgitte verdiene. Enig i at den er slickere i design.

Det stemmer det du sier der. Men det er ingen som setter BenQ skjermen på 100 i brightness, da er den alt for lys. Folk sier de får vondt i øynene nesten bare slik det står på default... de fleste skrur brightness ned i 50 eller mindre så vidt jeg har lest. Men at BenQ også er en god skjerm er jeg helt sikker på, tror ikke du hadde blitt skuffet av noen av disse.

Jeg er vanvittig i tvil om det blir BenQ eller Eizo skjermen selv... Valgets kvaler :hmm:

Vinci

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Eizo Flexscan s2431w så grom ut. Noen som har erfaring med denne?

Er den litt lyssvark (450 cd/m2)?

Gir det valutta for pengene å velge denne fremfor en Samsung el.l. som ligger 1500,- under i pris?

Jeg fikk min s2431w i dag; den er absolutt ikke lyssvak, det brenner i øynene på 100% brightness og har satt ned den masse. Bildekvalitetsmessig er denne helt fantastisk. Dette er jo i utgangspunktet en ganske mye dyrere skjerm enn samsungen (rundt 8000kr).

Har enda ikke fått testet den så mye på film/spill men merket ikke noe etterslep etc. da jeg testet Halflife 2: Ep2 tidligere.

Designmessig er den ganske tykk bakover, men kantene rundt skjermen er veldig tynne. Man ser jo ikke på PC-en fra siden uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...