Gå til innhold

Koble til printserver på domene fra en arbeidsgruppe

nowa

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på en skole og vi har nå som mange har fått med seg fått inn masse bærbare elev PC-er. De skal ikke være medlem av skolens domene, men skal bruke skolens printere.

så jeg har bare omgjort litt på det VBScriptet vi kjørte ifra før for å legge til printerne slik at den logger seg på med en felles bruker for å legge til printerne, slik at elevene må laste ned scriptet ifra en nettadresse og kjøre den en gang for å kunne bruke skolens printere.

det fungerer helt fint og printerne blir lagt til og de får printet ut, men etter da å ha restartet så mister jo brukeren den login'n som da det scriptet kjørte for dem første gangen, slik at de ikke får printet ut på printerne som er lagt inn og ikke blir bedt om å skrive inn et brukernavn eller passord heller.

noen som har noen forslag på en mulig løsning der utenom at elevene må trykke på scriptet hver gang de skal printe ut eller få de til å legge det inn i oppstarten selv?

PS: har ikke mulighet til å legge inn no automatisk i imaget til maskinene før utdeling for det imaget er allerede laget fra fylkeskommunen og PC'ene er delt ut :)

Endret av nowa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har allerede et logon script, men disse bærbare skal ikke kjøres i domenet så vi får ikke satt noe domene policy på de liksom :)

og som jeg skrev så er det ingen mulighet til ta inn alle bærbare nå og legge inn et script manuelt nå, derfor skulle det gjerne vært en enkel måte å fått elevene til å lagt det inn på selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...