El Fantasma Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Heisann! (Specs i signatur) Jeg har vannkjøling, og har et lite problem/spørsmål angående kjøling av RAM chips, I/O chip og mosfet chippene på mitt 8800 GTX kort. Jeg kjøler GPU med Swiftech MCW60. Jeg bestillte Swiftech MC8800 SMC cooling Kit w/Thermattach T411 for å kjøle resten på skjermkortet. Problemet er at den termiske tapen på disse ribbene er RÆVVA dårlig! Etter 20 minutter ramla 4 rett av kortet, og der umulig å feste dem igjen. Er det noen som har disse, som har andre løsninger? Vil f.eks Arctic Silver pasta klare å holde ribbene på plass? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg festet ramkjølerne med termisk lim. De fire mosfet kjølerne sitter også elendig,men prøv å klem dem mot kortet litt.Mine sitter så lenge jeg ikke "blåser" på dem :!: Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Du kan kjøpe noe ala. Thermal pads, eller termisk lim. Termisk lim får du vel tak i på biltema og clas ohlson etc. og thermal pads selges nok på microplex.no og andre webshops for vannkjøling. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 De sender meg en tube termisk lim fra Netshop i dag. De fire mosfet kjølerne sitter også elendig,men prøv å klem dem mot kortet litt.Mine sitter så lenge jeg ikke "blåser" på dem Hvorfor kan jeg ikke feste disse også med termisk lim? For ikke å snakke om I/O chippen? Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Har gjort det samme som deg med mitt 8800GTX. Brukte selv Artic Silver termisk lim(microplex) Det som er viktig, er å fjerne den tynne aluminumtapen som sitter på kjølebrikkene. Brukte plasterfjerner, og sprit for å få en helt ren flate for det termiske limet. Kjølebrikkene sitter "dønn fast" etter 5-6 minutter. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Høres bra ut! Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå