unwill Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har vært på treningsstudio og der har 3D-møllene noe du kan holde på for å måle pulsen din. Også har man pulsklokke med belte, og pulsklokke der du toucher med fingeren din, og også sett klokke som påstår at de tar pulsen rett fra håndleddet. Hvis de målerne på 3d-møllene er nøyaktige så gidder jeg ikke å bruke 1000 kroner på å kjøpe meg en klokke, jeg mister jo mobiliteten, men siden jeg stort sett liker å trene innendørs (spessielt om vinteren) så er det jo ganske greit. Men føler at de ikke er så nøyaktige. Polar og en del annerkjente merker bruker jo belte, og jeg syns det egentlig ikke er så behaglig å løpe i de. Finger-touch klokker har jeg ikke prøvd, og klokker som tar pulsen fra håndleddet virker litt for magisk for meg. Hvis slik teknologi finnes så hadde vel ikke Polar utviklet det belte vel ? Noen som har noe peiling på hvor nøyaktig disse målingene egentlig er? Lenke til kommentar
War Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hva med et belte uten klokke? Om maskinene er fra etter krigen har de fleste pulsmottaker-inside. Om man skal holde på mølla blir det neppe noen intervaltrening , armene trenger man for balanse. Selv bruker jeg klokke med brystbånd men signalene klokken får og mølla får fra brystbåndet er jo like. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå