hiorth Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hei Jeg har nylig installert ubuntu 7.10 på laptopen. Alt funker helt fint, untatt wireless kortet. Jeg har prøvd litt av vært som jeg fant på ubuntuforums.org, blant annet ndiswrapper. Med ndiswrapper fant jeg ihvertfall kortet under "Network", noe jeg ikke gjør lengre. Etter sist reboot fikk jeg i tillegg noen feilmeldinger om at gnome var på sliter'n. Jeg har googlet litt rundt, men fant ikke noen spesifikk guide til kortet jeg har. Kortet heter: 10:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM94311MCG wlan mini-PCI (rev 02) Har vært fint med en veldig lettforståelig guide (ja, jeg er linux nub), eller om noen her kan forklare hva jeg burde gjøre step-by-step. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ser ut som du ikke skal bruke ndiswrapper i følge en hel del meldinger på denne siden. Har du testet med bcm43xx-fwcutter? VIdere er den en fin guide her. Et lite stykke ned på siden finner du guider for spesifikke kort. Lenke til kommentar
hiorth Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Ser ut som du ikke skal bruke ndiswrapper i følge en hel del meldinger på denne siden. Har du testet med bcm43xx-fwcutter? VIdere er den en fin guide her. Et lite stykke ned på siden finner du guider for spesifikke kort. Takk for kjapt svar Har testet med bcm43xx-fwcutter. Da fant jeg ikke kortet engang. Skal se om jeg får testet en av guidene du fant url til, men det må bli i morgen ps. La du merke til at det stod BCM94311MCG egentlig? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) ps. La du merke til at det stod BCM94311MCG egentlig? Ja, jeg gjorde det. Men finner ikke det 9-tallet i noen oppskrifter. Så der er jeg litt usikker ja. Endret 6. november 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 I ubuntu 7.10 skal det bare være å åpne restricted driver manager og der vil du få muligheten til å aktivere driveren (den vil da automatisk fikse firmware og slikt). Du skal altså ikke trenge noen guide (skal sjekke opp dette selv når jeg kommer hjem fra jobb). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå