turak Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 jeg har pratet med mange som driver programmering, men ingen har kunnet svaret på mitt spørsmål... Hvor starter man egentlig programmering ? alle jeg har pratet med (har pratet med folk som jobber med dette) pleier og svare de samme. ''jeg bare begynnte med de''. men hvor begynner du egnetlig ? du kan ikke bare BANG jeg kan programmere, de sier de tar år og lære seg språket.. jeg har en veldig stor interese for programmering, men de virker ikke som om man kan begynne med de.. noen sier man skal lese bøker, men så kommer 10 andre og sier de er noe tull.. alle guider er jo egentlig noe tull. de sier hvordan du skal programmere et programm som forkesempel sier ''hei'', men de hjelper jo ikke.. jeg ville gjerne lære meg programmering for og bruke de ut livet (eventuelt en jobb hvor du skal programmere).. er de noen som kan si et ''bra'' og kansje litt morsomt språk og starte med ? og hvordan man egentlig kan starte .. Mvh, Turak Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Vel problemet er at alle har sin måte å gjøre ting på, noen leser bøker andre leser på weben.om du skal velge et Men det er veldig bra at du Det første du må velge er et språk så istede for å si mine meninger så får du en link det manges meninger står Hvilket språk skal jeg velge. Det er veldig bra at du er på å klare det for det kan være tungt i starten Lykke til Mvh Lars Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Ja, no har ikkje eg programmert python så lenge, men eg kan anbefale deg det veldig sterkt. Det er: Plattformuavhengig Lett å utvikle i den forstand at du ikkje må kompilere kvar gong du skal kjøre programmet, du berre lagrar og køyrer. Lett ...og veldig kjekt. Ein føler liksom at framgangen kjem av seg sjølv fordi alt er så enkelt, t.d LC! Døme: I staden for å stresse med å dra ut av element av ei liste med ein svær for, kan ein berre gjere slik: for x in list: print x Då printar han ut alle elementa i list. if x in list: print "Yes" Då printar han "Yes" dersom innhaldet av variabelen finst i x. Litt usikker på den siste, men du tok i alle fall poenget! Også vil eg anbefale deg å lese i ei bok, og ikkje berre lese på nettet. Ein lærer mykje meir av ei bok syns eg fordi ein ikkje må sitje ved PC-en heile tida. Endret 7. november 2007 av Arne Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Enig i at tolkede høynivåspråk som Python og Ruby egner seg godt som "læringsspråk". I startfasen kan det være god hjelp i å ha en kommandlinje man kan teste ting i, og slippe styr med kompilering. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Python og Ruby strekker seg langt utover å bare være "læringsspråk". NASA og Google er bare noen eksempler på selskaper som bruker Python aktivt i produktene deres, og med mindre man trenger stor hastighet e.l. er de begge veldig gode alternativer. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ja, såklart er de brukbare til mer enn læring. Håper ikke det forrige innlegget mitt kunne tolkes som at læring var det eneste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå