Gå til innhold

8800 gtx i sli, kabinett og hovedkort?

kniggit

Anbefalte innlegg

hei!

har fått et tilbud fra en kompis om å kjøpe hans gamle 8800 gtx kort(jeg har et fra før av). derfor vil det falle meg naturlig å kjøpe nytt kabinett og hovedkort til disse to kortene. Her trenger jeg deres hjelp, siden jeg begynner å bli utdatert på hovedkort/ kabinetter med tanke på SLI-oppsett. Tenkte ikke å bruke mer enn 1000-1500kr på hovedkort, og det samme gjelder kabinettet. Fordel om det er med vifter, selv om jeg har noen fra før. oppsettet bør ha meget god kjøling. 750W strømforsyning vil være nok for dette ja?

edit: hovedkortet bør være overklokkvennlig, og kabinettet bør også gi god kjøling for andre komponenter, ikke bare skjermkortene.

takker for alle seriøse innspill!

Endret av kniggit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trur du glømte å ta med en viktig ting her!

kan vere eg som ser dårligt men ka prossesor har du??

litt vanskligt å velge HK uten å vite hva socket du trenger..

kabinett er en smak sak, men eg er veldig fornøgd med mitt Coolermaster Stacker Big Tower Case der fuller det med 2x120mm vifter(en framme og en bak) + en 60mm? ikkje sikker.. på toppen av kabinettet, dette er et ENORMT stort kabinet vel og merke men veldig greit til utbygging både med tanke på flere HD å vann kjøling system

men som sakt et veldig stort kabinett..

Lenke til kommentar

Jeg støtter forslaget om Thermaltake Armor, den er svær nok til å ta hvilket som helst skjermkort! Har den selv og er stor fornøyd. Til hovedkort bruker jeg http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329286 og er ganske fornøyd med den. Jeg er ikke en overklokker, men av det jeg har lest så burte det være mulig å overklokke uten at hovedkortet går helt bananas :p Lykke til med valgene!

Edit: La nå merke til at jeg ikke har bytta signatur etter at jeg bytta PC, se bort ifra det ;)

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

takker for svar.

har lest en del negativ omtale om 680i hovedkorta, mange bugs osv.. ingen andre som funker bra til mine formål? :p

kabinettene ser litt i det største laget ut, er det ikke mulig å bruke et midi-tower? eller krever to gtx'er vanvittig mye "lufteplass"?

Lenke til kommentar
takker for svar.

har lest en del negativ omtale om 680i hovedkorta, mange bugs osv.. ingen andre som funker bra til mine formål? :p

kabinettene ser litt i det største laget ut, er det ikke mulig å bruke et midi-tower? eller krever to gtx'er vanvittig mye "lufteplass"?

eg kan varmt anbefale mitt Hk evga 680i A1(veldig viktig at det er A1) dette går over 400fsb, har bootet i win med

450x9 med en q6600 for ustabilt til å få Cpu vertified. på grunn av høy temp å høy volt, så trur eg skal klare høgere FSB med

å har kjørt 450x8 også å det 100% stabilt så mitt kort går i vertfall over 400FSB

er veldig lett å overklokke med kortet med

Lenke til kommentar

og du har aldri opplevd noen bugs med dette hovedkorted, som BSODs i oppstart o.l.? var uansett ganske dyrt da, untatt på netshop, hvor de selger det for 1500(demovare). er relativt skeptisk til å kjøpe demovarer av et hovedkort som folk sier det er mange bugs på. er vel en grunn til at folk sender tilbake korta før angrefristen går ut :p

Lenke til kommentar
og du har aldri opplevd noen bugs med dette hovedkorted, som BSODs i oppstart o.l.? var uansett ganske dyrt da, untatt på netshop, hvor de selger det for 1500(demovare). er relativt skeptisk til å kjøpe demovarer av et hovedkort som folk sier det er mange bugs på. er vel en grunn til at folk sender tilbake korta før angrefristen går ut :p

på det gammle evga 680i hadde dei samme problema som resten med FSB osv men dette fiksa dei på med å gi ut verson A1 av kortet å så kom dei nylig ut med ny bios som fikset noke bugs(men sikker nok ikkje alle)

men slik er det med alle kort, alle har sine problemer.

det eg villa ha gjort var å google litt om akkurat din prossesor og klokking å lese litt rundt på forum om ka andre folk bruker av hk til samme prossesor å minne, så googler du dei korta du finner å leser review av dei korta

å så leiter du til du finner et kort som passer dine kriterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...