Kimelimm Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Dreper flere hundre tusen av sine egene basert på en setning i trosbekjennelsen. Er ikke islam blodig dere? DET er det DUMMESTE jeg har hørt! Før USA og jødene gikk imot dem, var muslimene verdens mest fredfulle mennesker, intill jøder STJELTE(ja jeg tørr og si det) Palestina og USA gikk på dem sitt lag! USA soldater skyter BARN i "Israel" Som det nå kalles, og da vet ikke jeg HVEM som er blodige! GET PALESTINA BACK! Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Dreper flere hundre tusen av sine egene basert på en setning i trosbekjennelsen. Er ikke islam blodig dere? DET er det DUMMESTE jeg har hørt! Før USA og jødene gikk imot dem, var muslimene verdens mest fredfulle mennesker, intill jøder STJELTE(ja jeg tørr og si det) Palestina og USA gikk på dem sitt lag! USA soldater skyter BARN i "Israel" Som det nå kalles, og da vet ikke jeg HVEM som er blodige! GET PALESTINA BACK! Hvorfor skal de ha palestina tilbake? Fordi de er en gruppe? Hvorfor skal da Norge være flerkulturelt? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Dreper flere hundre tusen av sine egene basert på en setning i trosbekjennelsen. Hvis jeg ikke tar helt feil så er Islams trosbekjennelse kun _en_ setning. La ilaha illa Allah Muhammad un-Rasol ul-Lah Det er flere måter å oversette dette på, men den generelle betydningen er at "Allah er den eneste Gud og Mohammed er Allahs profet." Dette er ikke langt unna deler av den kristne trosbekjennelsen Jeg trod på Gud fader......Jeg tror på Jesus kristus. Guds eneborne sønn.. Altså sier begge trosbekjennelsene at det finnes kun en gud og at denne guden har et sendebud. Men når det er sagt, hva er det i Islams trosbekjennelse som får muslimer til å drepe hverandre? Er det noen spesielle hendelser du tenker på? Edit: Les mer på http://www.islam.no et greit sted å gå for å få utfordret dine fordommer. Endret 6. november 2007 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Dreper flere hundre tusen av sine egene basert på en setning i trosbekjennelsen. Er ikke islam blodig dere? DET er det DUMMESTE jeg har hørt! Før USA og jødene gikk imot dem, var muslimene verdens mest fredfulle mennesker, intill jøder STJELTE(ja jeg tørr og si det) Palestina og USA gikk på dem sitt lag! USA soldater skyter BARN i "Israel" Som det nå kalles, og da vet ikke jeg HVEM som er blodige! GET PALESTINA BACK! Hvorfor skal de ha palestina tilbake? Fordi de er en gruppe? Hvorfor skal da Norge være flerkulturelt? Nei, palestina var et land og jødene tok det... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg sa tidligere idag at jeg ikke ville stenge denne tråden siden det var blitt en debatt ut av den tross alt. Men den lider sterkt under mangel på definert tema. Her diskuteres plutselig Palestinakonflikten, et emne vi har en rekke andre tråder om for de som er interessert, amerikanske firmaers kontrakter i Irak med mere. Ingen av emnene er direkte relatert til muslimsk tankegang, primitiv eller ikke. Og vi er uansett ikke glad i samletråder av typen "Her kan du diskutere hva du vil". Jeg ber derfor trådstarter om å definere topic for tråden nærmere så vi vet nøyaktig hva vi skal diskutere. Ellers blir dette bare anarki og tråden blir stengt allikevel. Geir Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 er enig med kimmag! Jeg mener, bare fordi noen jøder sa: vår gud sa at vi skulle få dette landet! så skal de få det? Gi en baby lillefingeren og det tar hele hånda! FN skal skape fred men med "Israel" tullet skapte de det motsatte! Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 er enig med kimmag!Jeg mener, bare fordi noen jøder sa: vår gud sa at vi skulle få dette landet! så skal de få det? Gi en baby lillefingeren og det tar hele hånda! FN skal skape fred men med "Israel" tullet skapte de det motsatte! Hva med palestinerene da. Skal de ha land fordi de er en egen gruppe? Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Jødene var der i begynnelsen men ble så spredt rundt i verden, så skjedde dette med korsfarerne elns så var det araberne som hadde palestina, dette var altså år 5-600 e.kr så plutselig ca. 1500 år senere sier di: vi vil ha dette landet fordi en gud sa at det er vårt selv om vi ikke ville ha det før....! Endret 6. november 2007 av Red_Sun Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Enig, more or less. Hvorfor skal plutselig Jødene ha en egen stat i et annet land? På grunn av Holocaust? Nei, det holder ikke, etter min mening. Man kan ikke bare dele en stat for å gi plass til en ny folkegruppe. Araberne tok over dette stedet for lenge siden. Selv om det er synd på jødene under WW2, så kan man ikke bare mose dem inn i en stat, det vil bare starte nye konflikter (dere ser resultatet idag). Jerusalem er "hjem" for flere religioner, jødedommen, kristendommen og Islam. Araberne hadde stedet, det eneste jeg oppfatter er at FN bare har skapt kaos ved å opprette staten Israel. Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Enig, more or less. Hvorfor skal plutselig Jødene ha en egen stat i et annet land? På grunn av Holocaust? Nei, det holder ikke, etter min mening. Man kan ikke bare dele en stat for å gi plass til en ny folkegruppe. Araberne tok over dette stedet for lenge siden. Selv om det er synd på jødene under WW2, så kan man ikke bare mose dem inn i en stat, det vil bare starte nye konflikter (dere ser resultatet idag). Jerusalem er "hjem" for flere religioner, jødedommen, kristendommen og Islam. Araberne hadde stedet, det eneste jeg oppfatter er at FN bare har skapt kaos ved å opprette staten Israel. Israel er ikke for jøder, det er for alle folkegrupper i motsetningt til det mange arabiske land er. Kan for eksempel ikke bygge kirke i mange arabiskew land men ingen hindrer deg i å bygge moskee i Israel. Det er mange folkeslag i Israel og de som er Israelere av de blir behandlet like med unntat av i militæret. Derfor har Israel mye mere morals rett til å ha en stat en Palestina som favorittiserer en gruppe. Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Fordi et land ikke er flerkulturelt er det moralsk feil? Kanskje, opp til hver enkelt person men se på dette du: Kan person A ta fra Person B sitt land fordi person C sa det? (nå skal du tenke moralsk!) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Jeg ber derfor trådstarter om å definere topic for tråden nærmere så vi vet nøyaktig hva vi skal diskutere. Ellers blir dette bare anarki og tråden blir stengt allikevel. Trådstarter har postet flere ganger i tråden etter overnevnte henstilling, uten å endre emnetittel eller førstepost. Innleggene i tråden har lite med den opprinnelige påstand eller emnetittel å gjøre, og er behørig dekket i tidligere tråder der dere gjerne må diskutere Israel/Palestina-problematikken. Denne tråden stenges derfor. Jeg ber alle som ønsker å starte tråder her om å definere tema for diskusjon samt å begrunne påstandene (om noen) som skal diskuteres, og helst dokumentere dem også. Til rene meningsytringer har vi Såpeboksen. Spørsmål og reaksjoner tas som vanlig på PM. Geir Endret 6. november 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg