TBJ Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Hei Jeg tester nå Windows 2003 Server for første gang og har et problem/utfordring. Jeg har installert TweakUI og fått maskina til å logge seg automatisk på med bruker TBJ. Det fungerer bra. Men når jeg skal fjernstyre maskina fra en annen maskin og logger meg på med bruker TBJ, kommer jeg inn som en "ny" TBJ bruker. Dvs. jeg er da pålogget som TBJ to ganger og får ikke tak i de aktive programmene som den "første TBJ brukeren" kjører. Det ønsker jeg ikke. Jeg ønsker at jeg kommer inn på samme pålogging også når jeg fjernstyrer. Hvordan løser jeg dette? Endret 12. november 2007 av TBJ Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Jeg innbilte meg at dette skulle være en enkel sak og at noen her inne viste svaret. Anyone? Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Er det en lokal bruker eller en domenebruker? Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Er det en lokal bruker eller en domenebruker? Det er en lokal bruker. Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Da gjør du følgende: Start -> kjør: skriv inn; mstsc /v: servernavn /console Ved hjelp av denne kommandoen tar du over consoll akessen til maskinen du vil koble deg opp i mot og unngår å logge av brukeren. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Takk takk takk Da er mitt problem løst. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Takk takk takk Da er mitt problem løst. Nesten... Jeg lagde en snarvei der jeg skrev inn det. Det fungerte. Den logget på og tok over påloggingen som var aktiv. Så langt bra. Men jeg får ikke gjøre noen innstillinger, ala skjermstørrelse m.m. Hvordan får jeg fikset det? Hvis jeg lager en snarvei med "dine parametere" til den rdp som jeg brukte før, så logget den seg på en gang til (altså det jeg ikke ville) Endret 8. november 2007 av TBJ Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Fant svaret ved å skrive; mstsc /? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå