Gå til innhold

Noen formening om disse 2*2048MB kit'ene?


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 2*1GB Ballistix PC5300, men istedet for å kjøpe 2 til vil jeg heller gå til 2*2GB slik at jeg evt. er klar for 8GB på samme plattform/HK når Vista 64bit blir aktuellt for min del.

 

Med unntak om noen har 2*1GB Ballistix PC5300 de ønsker å selge meg hyperbillig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

har ikke klokka dem lenger enn 50mhz, har ikke prøvd lenger heller siden det har vært mye snakk om at de klokker dårlig. (det er med 8GB installert, når jeg hadde bare 2 av de klokka jeg dem ca 80mhz) Gjør det litt forsiktig, siden jeg ikke har noen ekstra rambrikker liggende, de ekstra brikkene har forsvunnet på ett magiskt vis.

Endret av ducA
Lenke til kommentar

Det ble til slutt disse på meg. Jeg har meget god erfaring med Crucial og kjøper dette billig kittet som går på 1.8v som kan virke som da har noe potensiale oppover.

 

Crucial DDR2 PC5300 4096MB CL5, Kit w/two matched DDR2 PC5300 2048MB CL5

# Varenummer: 334243

# Produsentens varenr.: CT2KIT25664AA667

 

Det kostet 1290,- som er en helt grei pris for et 2*2048GB kit.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mmm, de har alltid hatt gode priser på RAM. Man kan enkelte ganger kjøpe noen vanvittige bra sett fra MemoryC for nærmest en tredjedel av det de samme minnebrikkene koster her til lands.

T.o.m. med moms, tollgebyr og frakt lønner det seg ofte å kjøpe derifra, uansett om brikkene man kjøper er på tilbud eller ei.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar
Er bare å bestille fra memoryC, de sender til norge. Det legges på 25% moms + 150 kr i tollgebyr. Jeg kjøpte 2 sett i forrige uke (da kostet de 142€) og det kom på litt over 3k.

Så ett sett med toll og frakt etc. vil havne på 1500,- ferdig til meg? Ser tilbudet gjelder til i morgen.

 

Hva slags chips bruker disse og hva er de gode for av klokking?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Så ett sett med toll og frakt etc. vil havne på 1500,- ferdig til meg? Ser tilbudet gjelder til i morgen.

 

Stemmer det.

 

Hva slags chips bruker disse og hva er de gode for av klokking?

 

Tror de bruker ProMOS brikker i PK serien, på 70nm prosess. Ser at enkelte har klart å kjøre de opp i 900MHz ved 1.9v. De fleste ligger nok på 2.0-2.1v, som er standard.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...