kribjo Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Hei. Prøver å hjelpe noen venner med en PC (se subj). Når jeg booter så kommer ikke skjermbilde. Resetter BIOS og får opp skjermbilde og info om at jeg må gå inn i BIOS og sette innstillinger for CPU (Intel Celeron sSpec: SL6VY). Går inn i BIOS og ser at clock multiplier ikke er valgbart, men at den er satt til 20x som er korrekt. Lagrer og går ut av BIOS. Og nå får jeg ikke opp skjermbilde igjen. Har byttet skjermkort med mitt og samme resultat. Har også prøvd med onboard skjermkort med samme resultat. Resetter jeg BIOS igen får jeg skjermbilde og kan gå inn i BIOS. Men ikke etter lagring igjen. Prøver å laste ned user manual. Men det er umulig. Har ventet i 4 timer på å laste ned 3,2MB. Har prøvd fra jobb også. Kan noen prøve å laste ned manualen fra http://www.epox.com.tw/eng/support.php?ps=194&type=3 og laste den opp på denne tråden? Takk. Tenkte å sjekke mere i manualen, men siden jeg ikke har den enda. Har noen der ute noen tips? Jeg er blank. Bjørn Endret 29. juni 2008 av kribjo Lenke til kommentar
mlek Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hei, Er FSB satt til 100mhz i BIOS? Har du prøvd å sette innstillingene til 'default' i BIOS? Lenke til kommentar
kribjo Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Ja jeg prøvde det FSB=100 og BIOS default settings, men det hjalp ikke. Men jeg har fått det til nå. Tok ut begge RAM-brikkene og satte inn en og en. Fant ut at den ene ikke var ok. Syns det er ganske rart at en delvis defekt rambrikke kan skape slike resultater. Spesielt siden det ikke var noen BIIP-koder heller. Takk for tips mlek. Bjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå