Gå til innhold

"registry_error" og vanskligheter med win 98 og XP

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her.

Holder på og innstalere en ny pc, (abit kd7, maxxtor 40gb hd, 256mb 2700 ram, gf3 ti200 og xp1700) ikke noe super pc men grei nok til hjemmebruk.

Men så begynner problemene, satt sammen alle delene, formaterte c og innstalerte win98. Med win98 fikk jeg mye feilmeldinger og klarte ikke og innstalere office 2000 (formaterte og prøvde igjen 2 ganger). Siste gangen klikka 98 så mye at det ikke gjekk an og starte opp med sikkerhets modus engang! (en eller anna explorer feil)

Jeg fikk tak i en winxp pro corporate edition med service pack 1 innstalert. Jeg startet innstalasjonen og gjorde om c: til ntfs (noe som var ei tabbe ?). Under innstalasjonen klikka det en gang (noe minne greier fekk jeg opplyst av win). winxp rebota seg og fortsatte/fullførte innstalasjonen.

Så begynner dei store problemene, når jeg skulle state opp winxp for første gang tok det et par sekunder så kom en blue screen og maskina restarta seg, prøve et par ganger til uten hell. Prøvde secure mode og skjedde det samme.

Så bota eg fra xp cden tok recovery og da fekk eg se ka som sto på den "blue screenen" Der sto: Windows detected a error, system has been shut down to prevent damage to your computer. REGISTRY_ERROR

Technical information:

***Stop : 0x00000001.0xe10dcb68,0*007fd008,0x000001d6

Prøvde og bote fra win xp cden men da kom det bare opp samme feilen igjen når jeg skal begynne og innstalere.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hvordan skal jeg få formatert det når det er nfts og eg ikke kan gjøre noe fra xp cden?

Er det noe hardware som er ødelagt/dårlig siden eg får feilmeldinger nesten uansett ka eg innstalerer?

Noe som er galt i bios?

Hden la seg automatisk på "secondary master" kan det vere feil?

På forhånd takk

- frustrert pc bygger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...