Tigeren Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg har Windows XP på maskinen min, men har vurdert å skifte til Windows 2000. Jeg har en kamerat som skiftet til 2000 for en uke siden, og det eneste vi merket av forskjell var at 2000 var raskere.. (krevde sikkert litt mindre?). Uansett det jeg lurte på var. Hva er bakdeler med Win2000 i forhold til WinXP, og hva er det av eventuelle fordeler? Jeg bruker ikke sånn fancy Win XP look, så design greiene betyr ikke så mye. (Min maskin: AMD 1900+, 512DDR, GF4 4400) Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg kommer ikke på mange negative sider med å gå til windows 2000... Skal det være noe må det være litt mindre muligheter for spilling, men dette går helt greit med mindre du skal spille tunge spill som krever en del 3D osv. Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Blir nok en del spilling ja.. men mest CS, og det er jo ikke det aller mest krevende... Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Ettersom jeg hater CS har jeg aldri prøvd det med Windows 2000, så overlater det til andre. Lenke til kommentar
Inspector7 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hva med forskjell mellom O/S'ene i tilgjengelig programvare, osv? Er det mye programvare som ikke passer til begge to? Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 WinXP er litt mer kompatibel med programvare, men det aller meste fungerer på begge platformene. Win2K har kompabilitets mode, akkurat som winXp, men den er litt gjemt bort, så du må inn å tweake litt. Jeg leste et sted hvordan man gjør det senest i går, men har selvsagt glemt hvor :oops: Men gjør et søk hvis du vil vite mer. Tror forresten ikke det er noen forskjell i ytelse mellom de to, men jeg har hørt om at det kan være vanskelig å finne skikkelige drivere til win2K, og at hardware støtten er noe dårligere (correct me if I'm wrong). Jeg gikk fra 2K til XP og er meget fornøyd. Personlig ville jeg aldri gått tilbake til 2K, uten at det har noe som helst med fjortis gui'en til xp å gjøre. Maskinen min er rett og slett mer stabil etter jeg gikk over til XP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå