Gå til innhold

Kvalitetsheadsett til generellt bruk.

Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987123897

Heisann. Lenge har eg ønska meg nytt headsett til mp3-spelaren og dataen og det som ellers er. Det er ikkje så viktig at headsettet er praktisk å ta med seg sidan eg har headsett til det også. Det viktige er at dei er behagelige å ha på og gjer frå seg god lyd. Eg såg på beyerdynamic dt770 pro sidan dei vann testen på hw.no. Er desse noko å anbefale, eller vil de påstå at det finnst bedre enn det rundt den prisklassa? 1700 er vel maks eg vil legge ut. Det kan gjerne vere mindre, men helst ikkje meir. Eg vil tippe at i tillegg vil eg trenge eit nytt lydkort til dette sidan eg no har eit innebygd eit, men det får eg vente med og heller ta det spørsmålet på det forumet.

Så kort oppsumert: Kan nokon headsett matche beyerdynamic dt770 pro rundt den prisklassa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Det kommer helt an på lydpreferansen din, men det korte svaret er nei, dt770 er et knalkjøp :)

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Vanskelig å svare siden lyd er svært personlig. Kjøpte selv akkurat DT 770 Pro og driver og tester det akkurat nå :)

Du finner uansett et hav av headset i samme prisklasse. DT 770 Pro veldig rennomert, og et svært bra kjøp. Ved lesing påhead-fi kan du lære mye. Det beste er jo som sagt å teste forskjellige headset for å finne ut hvilken lyd man liker best, da dette varierer fra merke til merke.

Kommer også an på bruken, om man hører mest på musikk, spiller eller ser film. Jeg ville uansett gått for DT 770 Pro enda engang ;) Sjekk ut et par andre tester allikevel før du bestemmer deg. F.eks se på HD 595, AKG. Alt dette finner du på head-fi med noen enkle søk. Husk majoriteten av folka på det forumet er entusiaster, og kan være svært kresne av seg :p

Edit: Om du bestiller 770 Pro så kan du jo først prøve lyden i det kortet du har nå. Liker du lyden er det ikke nødvendig med nytt lydkort. Selv kobler jeg PC-en til en ekstern forsterker med en optisk kabel for å få best mulig lyd.

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar

Hvis du ikke trenger lukkede hodetelefoner, så mener jeg at det finnes noen bedre alternativer. Hvis du har muligheten, så prøv for eksempel AKG K601.

Lyden i dette er av en helt annen type enn DT770, mindre bass, mer detaljer.

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Vil helst ha lukka hodetelefonar. Ser ut som det blir dt 770 :) Skal lese eit par andre testar også. Lydkort får heller komme om eg treng det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...