Sovesofa Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Heisann.. var på sesjon for ca ett halvt år siden... da var jeg motivert som f til å joine armyen... men når jeg tenker meg mer og mer om ser jeg hvor bortkasta det er... er 1 års waste.. dessuten skal jeg studere videre, går forøvrig i 3 klasse på videregående skole, har forstått det sånn at pga den nye reformen så mister vi som ikke studerer med en gang studiepoenga våre...er det ok grunn til å slippe? er vel litt avhengig av studiepoenga mine siden karakterene ikke er så gode som man skulle ønsket og isåfall hvor i forsvaret burde jeg henvende meg med dette? edit : Leif Endret 5. november 2007 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Kan aldri tro at det er en god grunn for å slippe, bare ta en titt i alle 1000 andre militærtråder rundt her, så ser du at folk har måttet kle seg i grønt med større tap enn du kommer til å få. Dessuten får du vel tilleggspoeng for militæret, gjør du ikke det? Om du velger å ta kontakt med VPV vil de bare le av deg, men du kan jo alltids prøve å ringe dem på 03003. Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) si at du nekter å bære skytevåpen. da slipper du ikke inn. bevist. Endret 5. november 2007 av infinety Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 si at du nekter å bære skytevåpen. da slipper du ikke inn. bevist. da kan jeg f.eks ikke bli politi eller ? hvis det er grunnen? ikke det at jeg har tenkt til det, bare lurte litt egnetlig, vet jo aldri Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Veeeel, rimelig sikker på at om du får studieplass med en gang etter VGS kan du søke om utsettelse.. Denne søknaden går "alltid" igjennom. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Nei, du kan nok fortsatt ha muligheten til å utdanne deg til politi. Det er en fordel å ha avtjent verneplikten, men det er ikke et krav. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Søk på plassen, plassen blir holdt av for deg siden du skal i militæret. Så du taper ikke, du kommer inn uansett. Søk som vanlig. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) si at du nekter å bære skytevåpen. da slipper du ikke inn. bevist. Nei, det er sikkert mye artigere å måtte avtjene siviltjeneste i et år. Edit: Les det ironisk ... Endret 6. november 2007 av OML Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 si at du nekter å bære skytevåpen. da slipper du ikke inn. bevist. Da får man typisk en kontorjobb i forsvaret det året Det er vel også mulig å utsette førstegangstjenesten til du er ferdig utdannet. Lærlinger får også utsatt den til lærlingtida er over Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 si at du nekter å bære skytevåpen. da slipper du ikke inn. bevist. Da får man typisk en kontorjobb i forsvaret det året Det er vel også mulig å utsette førstegangstjenesten til du er ferdig utdannet. Lærlinger får også utsatt den til lærlingtida er over man skal kunne utsette dette til etter utdanningen er ferdig ja. Jeg gjorde dette selv, var ikke noe problem. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Heisann.. var på sesjon for ca ett halvt år siden... da var jeg motivert som f til å joine armyen... men når jeg tenker meg mer og mer om ser jeg hvor bortkasta det er... er 1 års waste.. dessuten skal jeg studere videre, går forøvrig i 3 klasse på videregående skole, har forstått det sånn at pga den nye reformen så mister vi som ikke studerer med en gang studiepoenga våre...er det ok grunn til å slippe? er vel litt avhengig av studiepoenga mine siden karakterene ikke er så gode som man skulle ønsket og isåfall hvor i forsvaret burde jeg henvende meg med dette? edit : Leif Slutt å syt og gjør plikten din Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Heisann.. var på sesjon for ca ett halvt år siden... da var jeg motivert som f til å joine armyen... men når jeg tenker meg mer og mer om ser jeg hvor bortkasta det er... er 1 års waste.. dessuten skal jeg studere videre, går forøvrig i 3 klasse på videregående skole, har forstått det sånn at pga den nye reformen så mister vi som ikke studerer med en gang studiepoenga våre...er det ok grunn til å slippe? er vel litt avhengig av studiepoenga mine siden karakterene ikke er så gode som man skulle ønsket og isåfall hvor i forsvaret burde jeg henvende meg med dette? edit : Leif Slutt å syt og gjør plikten din Var det ironisk ment? Jeg søkte ihvertfall på studier før jeg var i militæret, fikk studieplass. Men det var ikke nok grunn til å få utsatt, men de holdt av plassen på ntnu til året etter. Det er jeg litt glad for nå, deilig å være ferdig. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Heisann.. var på sesjon for ca ett halvt år siden... da var jeg motivert som f til å joine armyen... men når jeg tenker meg mer og mer om ser jeg hvor bortkasta det er... er 1 års waste.. dessuten skal jeg studere videre, går forøvrig i 3 klasse på videregående skole, har forstått det sånn at pga den nye reformen så mister vi som ikke studerer med en gang studiepoenga våre...er det ok grunn til å slippe? er vel litt avhengig av studiepoenga mine siden karakterene ikke er så gode som man skulle ønsket og isåfall hvor i forsvaret burde jeg henvende meg med dette? edit : Leif Slutt å syt og gjør plikten din jada uncle Sam... er det at når jeg mister studiepoenga mine så er det ikke sikekrt jeg kommer inn på det jeg skal inn på... er en grunn vettu.. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Heisann.. var på sesjon for ca ett halvt år siden... da var jeg motivert som f til å joine armyen... men når jeg tenker meg mer og mer om ser jeg hvor bortkasta det er... er 1 års waste.. dessuten skal jeg studere videre, går forøvrig i 3 klasse på videregående skole, har forstått det sånn at pga den nye reformen så mister vi som ikke studerer med en gang studiepoenga våre...er det ok grunn til å slippe? er vel litt avhengig av studiepoenga mine siden karakterene ikke er så gode som man skulle ønsket og isåfall hvor i forsvaret burde jeg henvende meg med dette? edit : Leif Slutt å syt og gjør plikten din jada uncle Sam... er det at når jeg mister studiepoenga mine så er det ikke sikekrt jeg kommer inn på det jeg skal inn på... er en grunn vettu.. Ja, begyn å grin. Du er dessverre ikke verdens midtpunkt. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ja, begyn å grin. Du er dessverre ikke verdens midtpunkt. Verneplikten skal ikke ødelegge utdannelsen for en. Det er poenget. Hadde dem krevd meg ut av læretida for militæret hadde jeg også reagert. Dette skjønner du når du volser opp Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ja, begyn å grin. Du er dessverre ikke verdens midtpunkt. Verneplikten skal ikke ødelegge utdannelsen for en. Det er poenget. Hadde dem krevd meg ut av læretida for militæret hadde jeg også reagert. Dette skjønner du når du volser opp Jeg har, i motsetning til visse andre, avtjent min verneplikt for mange herrens år siden så den veslevoksne frekkheten der var skivebom. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har, i motsetning til visse andre, avtjent min verneplikt for mange herrens år siden så den veslevoksne frekkheten der var skivebom. Finnes to måter å vokse opp på Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Er ikke noe problem å slippe militæret for tiden. Bare å nekte å slå seg helt vrang så slipper man. Er ikke mange årene igjen så er hele militæret i Norge vekk. Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Reagerer sterkt mtp. den nye ordningen angående studiepoeng og hvor mye vi som faktisk er i den gamle reformen mister om vi ikke får skoleplass før verneplikt eller velger å gjøre noe annet det året f.eks. Men men, er ikke stort vi kan gjøre med det dessverre. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Heisann.. var på sesjon for ca ett halvt år siden... da var jeg motivert som f til å joine armyen... men når jeg tenker meg mer og mer om ser jeg hvor bortkasta det er... er 1 års waste.. dessuten skal jeg studere videre, går forøvrig i 3 klasse på videregående skole, har forstått det sånn at pga den nye reformen så mister vi som ikke studerer med en gang studiepoenga våre...er det ok grunn til å slippe? er vel litt avhengig av studiepoenga mine siden karakterene ikke er så gode som man skulle ønsket og isåfall hvor i forsvaret burde jeg henvende meg med dette? edit : Leif Slutt å syt og gjør plikten din jada uncle Sam... er det at når jeg mister studiepoenga mine så er det ikke sikekrt jeg kommer inn på det jeg skal inn på... er en grunn vettu.. Ja, begyn å grin. Du er dessverre ikke verdens midtpunkt. hva er problemet ditt? har jeg sagt jeg er verdens midtpunkt? dette angår ikke bare meg men de fleste av de som går siste år på allmenn....Har du virkelig så lite å gjøre at du må sitte og føle deg stor og tøff på ett nettforum fordi du har avtjent verneplikt? tør jeg å spørre hva du er utdannet som ? Endret 6. november 2007 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå