Mjoellnir Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hei Skal slutte i februar 2008, og lurer på om jeg har rett/krav på å få tatt ut de 4 ukene med ferie jeg har tjent opp i løpet av 2007 før jeg slutter? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg skal slutte nå, oppsigelsestiden er ut november. Jeg har en uke tilgode, så den tar jeg ut siste uke i november. Vil jo påstå at det blir det samme for deg, en må kunne ta ut ferien før en slutter, uansett når en slutter. Lenke til kommentar
amund Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Du har ikke krav på å ta ut ferie i oppsigelsestiden, men da vil du i tilfelle få betalt for feriedagene du har til gode. Grunnen til dette er at arbeidsgiver skal kunne få overlapping med ny medarbeider i løpet av oppsigelsestiden Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) jeg leverte min oppsigelse 3 arbeidsdager for sent fordi jeg var syk, og må kanskje jobbe en måned ekstra på grunn av det. Så jeg lurte derfor på om jeg kan ta ut ferien i februar 08 jeg skulle ha hatt i juli 08 (om jeg hadde jobbet da) + jeg har 6 dager jeg ikke har tatt ut i 07. For meg er det egentlig et spørsmål om å slutte på den datoen jeg ønsker eller å bli tvunget til å jobbe en måned ekstra. Kan trygt si at jeg ikke kommer til å være spesielt engasjert den siste måneden i såfall. Endret 5. november 2007 av Mjoellnir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå