Gå til innhold

Oppgradering: All-round PC 4000-5000KR

Anbefalte innlegg

Halløjsa

Trenger hjelp til oppgradering av maskinen min. Maskinen brukes til "alt-mulig" Kanskje mest til litt spill, nett og "multitasking(spille musikk, se film, office produkter, download etc)" Ikke noe video redigering eller annet i den retning. Ønskelig å kunne spille de "nye" spill uten at jeg må ha alt på max. Jeg mangler altså tips/ideer til følgende:

* Hovedkort

* CPU (Har kjørt med AMD de mange siste år, men kan muligens overtales ;) )

* RAM

* Grafikkort

pft

kryppe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkort: Asus Commando, P965, Socket-775, 4xPCI, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16

Cpu: Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Minne: Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024-6400PRO

GPU: Sapphire Radeon HD 2900 PRO 512MB GDDR3, PCI-Express, ViVo/HDCP, 2xDVI/HDMI

Noe sånt ca?

Endret av alex503
Lenke til kommentar
Skal du gå for amd, så ven til de nye am2+ cpu'ene kommer... ;)

tenker du da på 4 kjerner, de omtalte Phenom-prosessorer ?

Stemmer det! Du behøver bare å vente til neste år , AM2+ kommer i første kvartal.

Hva som blir forskjell kan du lese om her.

Kommer også med grafikk kontroller som støtter mye nytt. Les mer om det her.

Her er litt om Phenom CPU'er

Skal du ha deg em alt mulig pc som skal vare en stund så bør du gå for flere kjerne CPU. Pr dag dato så er det intel som har de beste av denne typen. De har også kommet hovedkort som lett å oppgradere til de ny 45nm CPU som såvidt skal være bedre enn de 65nm som er nå til dags. Det er noe med at de bruker per watt som blir gitt til CPU mer effektivt og slikt, skal ikke gå så mye inn på det :p

Når det kommer til skjermkort så ville jeg valgt 8800GT som er en fin allround skjermkort. Kan også klokkes lett har jeg hørt, skal kjøpe meg en slik selv når butikkene får disse på lager.

Jeg vil anbefale deg å gå for en Intel Core2duo. Etter din budsjett så får du mere for pengene for intel core2duo, kjøper du også en god kjøler så kan du også klokke opp veldig enkelt og få enda bedre ytelse.

Men hvis du absolut vil gå for AMD så hvertfall kjøp et AM2+ hovedkort. Har kommet noe få gode hovedkort av denne typen, se liste her. Disse hovedkortene støtter også "gamle" AM2 CPU'er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har satt sammen en handlevogn her... Handlevogn. Litt usikker på GPU... et 8800 GTS koster jo kun noen kr ekstra... er det penger som gir mening?

GTSen som er på markedet nå yter dårligere enn 8800gt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...