tomeny Skrevet 5. november 2007 Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Her har jeg brukt lang lukkertid og lav blender. Gi gjerne kritikk. Har lagt ved 2 versjoner. Endret 6. november 2007 av pjolter78 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 6. november 2007 Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Ja takk til større versjoner, disse så ut til å bære preg av størrelsesendring Lenke til kommentar
tomeny Skrevet 6. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Ja takk til større versjoner, disse så ut til å bære preg av størrelsesendring Hei. De ble litt små. Nå har jeg fjernet de to bildene og erstattet med eksakt tilsvarende bilder, men mindre komprimert. Lenke til kommentar
Thunder1 Skrevet 6. november 2007 Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Kanskje noen av de mest kjedelige bildene jeg har sett noen gang i livet mitt. Men for all del, fortsett å ta bilder av ingenting du. =) Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 6. november 2007 Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Kanskje noen av de mest kjedelige bildene jeg har sett noen gang i livet mitt. Men for all del, fortsett å ta bilder av ingenting du. =) Skal du gi kritikk på den måten så begrunn i hvertfall hvorfor du syns det er kjedelig. Ellers syns jeg du kan spare deg. Lenke til kommentar
Thunder1 Skrevet 6. november 2007 Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Kjedelig motiv, kjedelige farger, ingen hester. Er generellt bare et kjedelig bilde, så du kan spare meg Lenke til kommentar
tomeny Skrevet 6. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Kjedelig motiv, kjedelige farger, ingen hester. Er generellt bare et kjedelig bilde, så du kan spare meg Takk for god konstruktiv kritikk. Noen andre med litt bedre evne, som vil prøve seg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. november 2007 Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Jeg likte den utgaven som var posterised. Effekten passet fargene i motivet. Du burde kanskje beskjært litt på høyre side - kirken blir litt vel midtstilt der den er nå. Tom Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 6. november 2007 Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Likte nederste best. Fine farger, og god stemning. Hva har hester med dette å gjøre? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 6. november 2007 Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Hei, jeg liker for så vidt fargene i bildet. Men syns det ble litt vanskelig å feste blikket til noe spesifikt i bildet. Som som tomsi42 sier tror jeg også at du kan beskjære bildet litt på høyre side. Jeg liker heller ikke den gravsteinen nede til venstre som kommer stikkende opp i bildet, men jeg ser at mtp vinkelen bildet er tatt i er det vanskelig å unngå å "kappe" noen gravsteiner. Videre trenger vi ikke større bilder slik som nå, disse ble litt for store for at jeg kan vise de i 100% oppløsning i Firefox på min skjerm. Derimot bærer bildene (spes til høyre) preg av ALT for kraftig jpg-kompresjon. Hakkete kanter og overganger, noe som gir et mye dårligere inntrykk enn nødvendig. @Thunder1: Hva pokker har hester med saken å gjøre ? Det er greit at du ikke likte bildet, ingen kan nekte deg det. Men du bør tenke litt over hva du skriver, gi begrunnelser (saklige sådan), og det skader ikke å gjøre et lite forsøk på å være høflig. Trådstarter har ikke tvunget deg inn her for å se på bildet, ei heller skrive et innlegg. Så om dette er hva du har å komme med så er det du som kan spare deg. Det er ingen som tvinger deg til å gi kritikk, om det du sa i det hele tatt kan kvalifisere som kritikk. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
tomeny Skrevet 6. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Hei, jeg liker for så vidt fargene i bildet. Men syns det ble litt vanskelig å feste blikket til noe spesifikt i bildet. Som som tomsi42 sier tror jeg også at du kan beskjære bildet litt på høyre side. Jeg liker heller ikke den gravsteinen nede til venstre som kommer stikkende opp i bildet, men jeg ser at mtp vinkelen bildet er tatt i er det vanskelig å unngå å "kappe" noen gravsteiner. Videre trenger vi ikke større bilder slik som nå, disse ble litt for store for at jeg kan vise de i 100% oppløsning i Firefox på min skjerm. Derimot bærer bildene (spes til høyre) preg av ALT for kraftig jpg-kompresjon. Hakkete kanter og overganger, noe som gir et mye dårligere inntrykk enn nødvendig. @Thunder1: Hva pokker har hester med saken å gjøre ? Det er greit at du ikke likte bildet, ingen kan nekte deg det. Men du bør tenke litt over hva du skriver, gi begrunnelser (saklige sådan), og det skader ikke å gjøre et lite forsøk på å være høflig. Trådstarter har ikke tvunget deg inn her for å se på bildet, ei heller skrive et innlegg. Så om dette er hva du har å komme med så er det du som kan spare deg. Det er ingen som tvinger deg til å gi kritikk, om det du sa i det hele tatt kan kvalifisere som kritikk. Mvh, Beej80 Hei, mulig jeg trenger litt hjelp mtp komprimering. Jeg opplever alt for ofte at mine komprimerte bilder blir hakkete(når de "passer" til web). Har du noen tips ang komprimering og programer, som kan hjelpe meg litt på vei? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 6. november 2007 Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Hvilket program bruker du da ? Jeg bruker Lightroom og Corel Paint Shop Pro Photo X2, og i begge de kan jeg velge "avansert" når jeg skal lagre ett bilde som jpg og der kan jeg stille på en komprimeringsslider fra "Smallest file size" -> "Best quality". Normalt ligger jeg ca på 75 % (altså mest mot "Best Quality") og det gir bra resultater. Har prøvd ned i 40 % også, og til og med det har gitt bilder med mindre 'skader' enn hva jeg kunne se på bildet ditt. Men altså, hvilket program bruker du ? Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 6. november 2007 Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Der er fine farger. Men bildet sliter en del av tekniske feil. Feks det røde skjæret over fjellene i bakgrunnen. Kompoisjonen blir litt for ortodoks. Bildet har ikke et spesielt motiv, vet liksom ikke helt hvor en skal feste blikket. Legger ut dette for å vise hva jeg mener:( Ikke et forslag til endring av bildet) Endret 6. november 2007 av Mottiman Lenke til kommentar
tomeny Skrevet 6. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Hvilket program bruker du da ? Jeg bruker Lightroom og Corel Paint Shop Pro Photo X2, og i begge de kan jeg velge "avansert" når jeg skal lagre ett bilde som jpg og der kan jeg stille på en komprimeringsslider fra "Smallest file size" -> "Best quality". Normalt ligger jeg ca på 75 % (altså mest mot "Best Quality") og det gir bra resultater. Har prøvd ned i 40 % også, og til og med det har gitt bilder med mindre 'skader' enn hva jeg kunne se på bildet ditt. Men altså, hvilket program bruker du ? Mvh, Beej80 Hei. Til lett redigering av farger etc bruker jeg CS3(kan bare litt). Til å komprimere bilder bruker Microsoft photo editor. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. november 2007 Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Hei. Til lett redigering av farger etc bruker jeg CS3(kan bare litt). Til å komprimere bilder bruker Microsoft photo editor. Det er nok der problemet ligger. I CS3 så kan du velge Save to Web - der velger du kvalitet og du kan skalere ned samtidig. Ulempene er at du mister all EXIF informasjon. Jeg selv bruker Photoshop Elements og der kan jeg exportere bilder fra Organizer delen - mer ryddig og jeg beholder EXIF info i filen. Tom Lenke til kommentar
ferik Skrevet 7. november 2007 Rapporter Del Skrevet 7. november 2007 Jeg vil anbefale deg å kun bruke CS3 når du har programmet, kvalitets messig trur jeg du vil vinne veldig mye på det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå