jostor Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hei, er det noen med litt peiling på elektronikk som kan forklare meg hvordan jeg kan lage en krets som gjør at en lyspære eller en lysdiode blinker. Jeg regner med at jeg trenger noen motstander, transistor og kondensator. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal sette det sammmen. Håper det er noen som gidder å lage et koblingskjema, på forhånd takk! Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hei, er det noen med litt peiling på elektronikk som kan forklare meg hvordan jeg kan lage en krets som gjør at en lyspære eller en lysdiode blinker.Jeg regner med at jeg trenger noen motstander, transistor og kondensator. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal sette det sammmen. Håper det er noen som gidder å lage et koblingskjema, på forhånd takk! NICE! =) Skal lage et jeg... (Som i min teori skal funke!!!!!!!) Men det enkleste er vell å kjøpe en blinkende LED? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 KA ER E-Mailen din???? Sender det der jeg!!!! orker ikke laste opp bilder på Inet! Lenke til kommentar
jostor Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Mailen min er [email protected] Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Det du trenger er: - 2 stk kondensatorer - 2 stk rasistorer - 1 LED - 1 74LS00 Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Det du trenger er: - 2 stk kondensatorer - 2 stk rasistorer - 1 LED - 1 74LS00 Hvorfor 2 stk kondensatorer??? skal vell bare ha 1 diode`? Lenke til kommentar
jostor Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Ja, jeg skal bare ha en lysdiode, hvis det var det du mente. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Tenker du på casemods. Hvorfor ikke kjøpe kald katode og en soundcontrol? Kan soundkontrollen funke på lysdoider hvis man kobler osv? Mvh,Stian Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Ja, jeg skal bare ha en lysdiode, hvis det var det du mente. Jeg har skjønt det så derfor hinta jeg til han som skreiv alt det du trengte... men er vell sikkert riktig det... har bøkene min epå skolen, der står det hvordan man lager slike blinkende leds! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå