Gå til innhold

RAM- bruk (antivirus- software)

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som vet hvor mye ram en "sikkerhtspakke" (antivirus+ brannmur ol.) vanligvis bruker? Jeg har Trend Micro PC-cillin Intrenet Security 2007. Det bruker over 250 mb ram, er det vanlig at det er så høyt? Er andre løsninger som bruker mindre ram?

Hvor mye bruker din antivirus/ brannmur??

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, så avinstallerte jeg S&D, den sank til 130 mb :thumbup: aldeles fantastisk! :new_woot:

så på nytt: programmet bruker totalt 235mb nå. det er for mye, kanskje jeg skal bytte til noe annet? da evt. Norman, for da kan jeg bare bytte med en annen pc. ;) totalt bruker jo alle andre prosesser tilsammen under 500 mb ;)

:thumbdown:

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar

Et alt. til SD kan være SAS (gratisversjonen)

Edit: Er det den samme prosessen som bruker det meste?

Mulig at du kunne ha reinstallert av-programmet og sett om ikke det hadde ordnet problemet.

Post gjerne en hjt-logg. Den kan fortelle om det evt. ligger noe på PC-en som ikke bør være der.

Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet.

Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

reinstallerte, men det hadde ingen virkning.

her kommer listen, lang som et vondt år.. kan du forstå noe av det?? du får hvertfall et fint innsyn i hva jeg har av programmer på PC-en min...

:hmm:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 21:06:21, on 06.11.2007

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16544)

Boot mode: Normal

Running processes:

*alle prosesser*

--

End of file - 13279 bytes

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg særlig til Trend sitt av-prog, men at det bruker 250 mb må bety at noe ikke er helt ok. Du sier at PcScnSrv.exe bruker rimelig mye av dette. Den prosessen er knyttet til spywarescanneren. Jeg ser at du har Adaware2007 installert. Det er ikke utenkelig at Trend tåler dårlig andre program med samme oppgave.

Jeg ville kanskje ha avinstallert alle andre antispyware/adaware-prog og sett om det gjør at Trend kjører bedre.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg kjørte Trendmciro PC-Cillin Internet Security 2007 endel. Jeg kan ikke huske å ha sett at den bruker så mye minne som 250 mb noen gang, men den sinka vel maskina litt ja tror jeg. Jeg husker det spesielt av avsluttninga av Windows 2000.

Jeg vet ikke helt om jeg skal prøve den nyeste versjonen av PC-Cillin. Det er PC-Cillin Internet Security 2008. Jeg vet ikke om det blir å installere den enda, da jeg kjører BitDefender Internet Security 2008 på Windows 2000 på hovedmaskina og Avira Premium Security Suite på Windows 2003 på Hovedmaskina. På Testmaskina kjører jeg Avira Premium Security Suite på Windows 2000. Jeg er veldig fonrøyd med både Avira Premium Security Suite. Begge to finner det de skal. Jeg har installert den sikkerhetspakken på de 2 siste maskinene jeg har reinstallert Windows på. Hvorfor jeg har valgt Avira fremfor noen andre på de maskinene vet jeg ikke helt.

Har den også på laptopen min.

Men jeg vil tro at jeg har gått bort fra PC-Cillin og Norton for en stund i alle fall. Men jeg tror det er fremdeles 2 PC`er i huset som kjører Norton, og 2 som kjører PC-Cillin og resten kjører enten BitDefender eller Avira.

Hva NOD32 angår, så kjører jeg ikke den. Jeg kjører for det meste bare sikkerhetspakker jeg, bortsett fra når jeg vil teste programvare på testmaskina da så klart.

Da er det ikke alltid det blir sikkerhetspakker.

Nå skal det også sies at ESET. (Selskapet som har laga NOD32) også har laga en sikkerhetspakke. Prøvde programmet litt på testmaskina, men jeg sletta det igjen ganske fort da det ble stress med å få VNC til å kjøre når Sikkerhetspakken til ESET var aktivert.

Jeg måtte konfiguere den, og det gjorde jeg, men jeg gadd ikke å stresse med den, så det blir nok Avira på den foreløpig.

Så i og for seg vil jeg egentlig anbefale deg Avira Premium Security Suite eller BitDefender Internet Security 2008. Veldig bra programmer begge to.

Lykke til.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
hva er best av Norman og trend micro?

Det kan man ikke svare på, da flere roller spiller inn. Noen programmer finnes andre virus enn andre, raskere å scanne, bruker mindre ressurser etc etc.

Må bruke det du liker best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...